Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rullen skar ihop rätt ordentligt, gick inte att rubba. Men hur sitter spännrullen till drivrullen fast? Har fått bort själva hjulet med en 15 mm nyckel men nu återstår själva spännaren (Klumpen). Kan inte klura ut hur den sitter. Sitter den med bult bakifrån på något vänster?
Är en Volvo V40 2.0 1997 års modell

Tacksam för tips och idéer :)

Lagt till bilmodell i rubrik
/Tomas88
Svarar på min egna tråd ;)
Visade sej att steg 1 var att montera bort inneskärmarna på vänstersidan. Då kommer man åt rätt bra.
Sen så fick jag lossa servopumpen och generatorn. Nu ser jag skruven som håller spännaren. Den sitter med bult på baksidan. Men man måste även plocka bort insuget och vevhusventilationen för vevhusventilationens filter sitter i vägen för bultskallen.

Så ikväll ska insug och vevhusventilationen demonteras.

Rätt mycket meck må jag säga ;)
Jag hade en fråga om detta också, bytte den igår, tog bort oljestickröret samt stablisatorstaget till insuget samt ac fläkten (den vänstra sett framifrån), då gick det att komma åt skruven med en ringnyckel som inte var rak utan med en liten förskjutning på ringen, sen gick det att trixa upp den nya med hjul och allt underifrån.

Men när jag åkte hem så upptäckte jag att jag inte har något lyse på bilen (halv och hel, allt annat funkar), är det någon som vet om det går några kablar vid remmen?
Det jag funderar på är om remmen slagit av någon kabel när den fladdrade av..
Sitter inte remmen och det på HÖGER sida,, man räknar alltid i färdriktningen. på min sitter allt på höger,, v40 2,0t -99.. för att inga missförstånd skall bli så räknas ALLT på en bil i färdriktningen..
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]