Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Fästet längst bak har rostat sönder så avgasröret ligger mot backen, alltså den del som hänger i såna här gummisaker: bild, och är fastskruvat på avgasröret. edit: fastskruvat på vad jag misstänker är ljuddämparen alltså

Har kollat runt men hittar inget liknande fäste att köpa, är detta något man borde kunna finna på biltema el. likn.?finns det någon vänlig själ som kan länka ett?
Är fästet i karossen OK eller är det det som är sönderrostat? Om fästet i själva avgasröret (eller satt det på ljuddämparen?) rostat bort så brukar det vara läge att byta avgassystem.

Mvh GK
Fästet i karossen är ok, det är fästet som sitter på vad-det-nu-heter (plåtburken som sitter längst bak på avgasröret) som är trasigt.

Ej min bil och killen som äger den är bortrest i nån vecka så tänkte bara sätta dit ett nytt fäste så att jag kan använda bilen iaf, byta hela avgassystemet gör jag helst inte :)

Tack för svar!
Du skulle ju kunna göra ett provisoriskt fäste av 3 st slangklammer av lämpliga storlekar om du förstår hur jag tänker.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Du skulle ju kunna göra ett provisoriskt fäste av 3 st slangklammer av lämpliga storlekar om du förstår hur jag tänker.

Mvh GK
Jo, kom på hur jag ska göra nu, ska dra på clasohlson imorrn och fixa några slangklämmor så att den sitter så man kan avända bilen iaf.

update: vart jäkligt bra, kommer garanterat hålla längre än resten av avgassystemet :D
antagligen ungefär en sådan här :
http://www.autokatalogen.se/afw/boras/v ... IdNo=47883
(Den är till en LTT och har nog inte riktigt samma dimension)
svårt att avgöra från websidan vilken klämma som är till mitt dämparen och vilken som sitter bak !
EDIT: fanns en sprängskiss längst upp om man backade ut en sida !
( kolla på mittdämparen så inser du ungefär hur det skall se ut !)
priset på klämman är inte avskräckande !
AutoExperten skall ha 58:-
"alla" har såna klämmor ADcenter,Biltema,Mekonomen , tom Volvo :-)
/emwtur
Värde på på min V60

Precis som Lövet skrev. skroten? verkligen in[…]

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]