Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
Klipper denna tråden lite då jag har liknande problem fast jag har manuell låda. 2.5 GLT-95
Har också provat att lägga i friläge och starta.... ibland funkar det och ibland inte..
Har den manuella lådan samma problem eller är det bara bita ihop och byta startmotorn?
Har en liggandes från en 92á

Min startmotor går runt och "viner till" sen händer inget mer.... och det är mest när man har haft bilen igång..
av Kena
Carina skrev:Klipper denna tråden lite då jag har liknande problem fast jag har manuell låda. 2.5 GLT-95
Har också provat att lägga i friläge och starta.... ibland funkar det och ibland inte..
Har den manuella lådan samma problem eller är det bara bita ihop och byta startmotorn?
Har en liggandes från en 92á

Min startmotor går runt och "viner till" sen händer inget mer.... och det är mest när man har haft bilen igång..
Skruva loss startmotorn och be kompis kolla hur drevet i startmotorn beter sej när du samtidigt prövar starta bilen med nyckeln. Drevet ska både snurra och förskjuta sej axiellt någon cm.
Men det låter som om du måste byta startmotor (tror inte de "nyare" går att renovera). Har bara gjort det med äldre startmotorer.
av Uthil
*pettson* skrev:Backljuskontakten är integrerad i samma switch som startspärren. Det är dags att byta den.

Tja! Vart sitter denna kontakt eller switch?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Uthil skrev:
*pettson* skrev:Backljuskontakten är integrerad i samma switch som startspärren. Det är dags att byta den.

Jag har hört på omvägar att den sitta nära v-lådan
av Uthil
Alfredo skrev:
Uthil skrev:

Jag har hört på omvägar att den sitta nära v-lådan
Tja! Switchen till växelväljaren sitter på lådan, men om backljuskontakten ligger i samma eller om det är en separat bredvid eller nån annanstans
av *pettson*
Uthil skrev:

Den sitter på växellådan. Ta bort luftburken så ser du.

Fixa termostaten och åk längre turer s&[…]

Här är en info-film från INA som v[…]

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]