Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Gjorde skadebesiktning på den igår.
Dörrarna var inte så mkt pengar att byta. Men B-stolpen har flyttat sig lite och tröskel är intryckt plus lack på allt sen. Är de sakerna som kostar mest.
Annars tyckte han bilen såg fräsch ut för att gått så långt..

Förhoppningsvis får jag besked denna vecka.
Väntar på att få domen, om den blir lagad eller skrotad.

Fick mail idag om att de mottagit skadeanmälan idag och det stod att jag kunde lämna bilen till verkstad för reparation för att få den lagad.

Tyckte det lät jättebra, verkade ju som att de skulle laga min bil!
så kontaktade handläggaren, för att kolla så det var beslutat att de skulle laga bilen.
De hade inte fått info om skador, bilder eller kalkyl från skadebesiktningen ännu. Det måste de ha först innan de beslutar om reparation, så lämna in på lagning som det stod i mailet kan jag inte göra än...

Men de sa iaf att jag skulle få nya barnstolar, så det är bra.
Trist läge! :(
mja, sånt som blir när man låter sin sambo köra...
Men nästa bil får hon inte köra, då hon nyligen flyttat ifrån mig efter 9½år... ;(

Nästa bil blir nog en V70 tror jag, om jag får råd. Känns lite nyare än 940...
Fungerande AC ska det iaf finnas, det är det enda jag saknat i min 940.
AC är skönt både för barnen o hundarna..
Volvia hörde av sig via mail idag.
De bjöd 18tkr -självrisk.
Var mer än jag trodde iaf, men tänkte iaf försöka öka priset nån tusing :)

Snart klart med bilen, tagit bort extraljus, stereo, osv bara kvar att pumpa ur lite bensin, känns dumt o skicka med halvtank till skroten när bensinen kostar så mycket. Sen blir det att köra bort till volvo o vinka hej då :)
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]