- mån 09 maj 2011, 19:53
#527700
Men sett ur mitt perspektiv, som hade siktet inställt på en XC60 var inte T5:an ett alternativ. Den är dessutom 22000 kr dyrare än D3:an. Men man kan ju alltid hitta nackdelar med de olika valen man gör och när man väl har gjort valet så är det valet det bästa som finns, eller hur?
mikebike skrev:Okej, ja det är ju olika vad man anser vara en nackdel.VolvoB20 skrev:-Långsammare-Och partiklar
-Bullrigare
-Saftig högre inköpspris (Upp till 50.000 kr på vissa modeller tydligen)
-Högre NOx utsläpp
-Luktar illa (mest från värmaren)
-Dieselvärmare krånglar oftare än bensinvärmare
-Färre pumpar (trots att det säljs fler dieselbilar än bensin)
-Sämre gångegenskaper (varvtalsområde)
Däremot upplever jag inte att den är svårstartad eller att den har otillräcklig värme i kraftig kyla .
Men sett ur mitt perspektiv, som hade siktet inställt på en XC60 var inte T5:an ett alternativ. Den är dessutom 22000 kr dyrare än D3:an. Men man kan ju alltid hitta nackdelar med de olika valen man gör och när man väl har gjort valet så är det valet det bästa som finns, eller hur?
Volvo 745 -91 *såld* | Volvo V40 2.0 -98 *Rullar* | Volvo V40 2.0T -02 *påkörd - inlöst*
Volvo S40 2.4i -05 *Såld* | Volvo V40 2.0T -04 *Rullar* | Volvo XC60 D3 R-Design *Levererad April 2011*
Volvo S40 2.4i -05 *Såld* | Volvo V40 2.0T -04 *Rullar* | Volvo XC60 D3 R-Design *Levererad April 2011*