Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan har bytt till 3" i helgen och bilen började blåryka direkt efter bytet men gjorde inte det före.Så det enda jag har gjort är att bytt avgassystem,några ideèr på detta för mina är snart slut... ?:-/
av WeX
Jag ska inte svära på det, men en teori jag fick var att de har lagt en tunn oljefilm på det nya avgassystemet för att det inte ska rosta på lagerhyllan. Denna olja värms och ryker när du kör med bilen. Testa att kolla felkoder, hittar du inga så kör du i några dagar gärna längre sträckor och står på lite (3000 varv en längre stund) så att det "torkar ur". Se om det minskar efter det?
Hejsan har bytt till 3" i helgen och bilen började blåryka direkt efter bytet men gjorde inte det före
bytte du till nytt så är det normalt... beg så kan det ju kommit in olja i avgas från tidigare ägare..
men då borde det inte komma en rök puff när man gasar till,Och när den står på tomgång nu så blir det värre
om du gasar kommer avgaser blandat med blårök, tomgång mer blårök:)
nä fullt normalt om du frågar mig..

mvh bengt

Hej, har ett akut problem. XC90 D5 2019, 19400 mil[…]

Volvo car UX

Nu har jag fått in uppgraderingen och en sak[…]

Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]