Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

propulsion skrev:Vi får nog anta att det är absoluttryck det handlar om och då blir det rimligt med max ca 0,9 bar laddtryck.
precis rätt antaget :D
men 19t är inte rätt turbo på en t5 skall ju vara en 16t så jag är oxå inne på samma att den är trimmad och laddar förmycket och bryter
hollan skrev:
propulsion skrev:Vi får nog anta att det är absoluttryck det handlar om och då blir det rimligt med max ca 0,9 bar laddtryck.
precis rätt antaget :D
men 19t är inte rätt turbo på en t5 skall ju vara en 16t så jag är oxå inne på samma att den är trimmad och laddar förmycket och bryter
19T passar rätt av med rätt avgashus, har tänkt byta till en sådan och låta mappa om med andra spridare och bensinpump framöver och om det ändå är turbobyte på gång om inte avlastaren går att byta och få fungerande enkelt byter jag direkt istället.

Den läcker alltså, som jag skrev. Hur och varför den beter sig som den gör pga. det med peakar i laddet vet jag dock inte.
Nu äntligen har jag löst problemet. Läckande originaldump var ett problem som uppstått under denna perioden, byte av den gjorde att bilen svarade snabbare och framförallt började ge tryck tidigare.

Huvudsakliga problemet var en för mycket spänd trykklocka, bilen peakade 1.5 bar varav den går in i limpmode a 0.6 bar. Släppte på den tills den slutade peaka högt utan byggde upp tryck. Nu går den helt perfekt! Detta har jag själv orsakat då jag försökt spänna tryckklockan när dumpen börjat läcka (före jag visste att den läckte).

Smidig man är.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]