- sön 08 maj 2011, 23:24
Stod i garaget idag efter att kört en längre sträcka på motorvägen. Med dörren öppen varvade jag till för att lyssna på motorn och hörde ett konstigt ljud som lät som ett dåligt lager. Men sen så upptäckte jag att det inte fanns alls på tomgång och upp till ca 2500rpm. Jag spelade in det hela på video, hörs tydligt som ett metalliskt rasslande.
Detta är min första turbobil så jag vet inte om det är den som börjar ge sig? Har inte hört något förut när jag lyssnat, men pga. tidsbrist så har jag just nu bara filmat inne i bilen. En sak som kan tilläggas är att jag misstänker att vattenpumpen börjar bli till åren (visst axiellt glapp i remskivan och lite kvitter ibland från den).
[youtube]
Olja nyligen bytt till 5w-40 helsyntet av finaste kvalisort.
Så, nu kan foliehatten plockas på och era åsikter mottagas :)
Detta är min första turbobil så jag vet inte om det är den som börjar ge sig? Har inte hört något förut när jag lyssnat, men pga. tidsbrist så har jag just nu bara filmat inne i bilen. En sak som kan tilläggas är att jag misstänker att vattenpumpen börjar bli till åren (visst axiellt glapp i remskivan och lite kvitter ibland från den).
[youtube]
[/youtube]
Olja nyligen bytt till 5w-40 helsyntet av finaste kvalisort.
Så, nu kan foliehatten plockas på och era åsikter mottagas :)
- By shupez