Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
Ribban skrev:
jockep83 skrev:jag har problem med att min dvd inte läser skivan i min S60.... den snurrar och snurrar ochförsöker läsa men kommer upp på skärmen efter ett tag att "skivan kan inte läsas".... har testat olika skivor så min DVD är kass iaf... Vad fick du ge för en på skroten???
tror Volvo vill ha ca 1500kr för en ny...
1500:- för en ny dvd-läsare låter billigt...jag betalade 2000:- för en beg på skroten. Vart har du fått det priset?

//Robban
Jag fick det priset av reservdelsmannen på Brant bil i uddevalla, dvs Volvo
av Ribban
jockep83 skrev:
Ribban skrev:
jockep83 skrev:jag har problem med att min dvd inte läser skivan i min S60.... den snurrar och snurrar ochförsöker läsa men kommer upp på skärmen efter ett tag att "skivan kan inte läsas".... har testat olika skivor så min DVD är kass iaf... Vad fick du ge för en på skroten???
1500:- för en ny dvd-läsare låter billigt...jag betalade 2000:- för en beg på skroten. Vart har du fått det priset?

//Robban
Då ska jag ringa honom på måndag. :)
Frågade på Volvo Haga Norra igår....8500:- vill de ha för en utbytesspelare. :shock:
av jockep83
8500kr för en simpel liten dvd spelare??? måste varit något annat han gav pris på... Vet att när jag frågade efter pris så tog de han typ en halv timme att leta upp enbart DVDn i reservdelsprogrammet... mycket han hittade var "dyra" kit.. med mottagare och allt möjligt...
Användarvisningsbild
av CarMan
en ny kostar nog nära 9 papp + mjukvara & byte
av Ribban
jockep83 skrev:8500kr för en simpel liten dvd spelare??? måste varit något annat han gav pris på... Vet att när jag frågade efter pris så tog de han typ en halv timme att leta upp enbart DVDn i reservdelsprogrammet... mycket han hittade var "dyra" kit.. med mottagare och allt möjligt...
Priset var enligt säljaren 'en utbytesenhet'...utgår ifrån att det är hela RTI-boxen i bakluckan.
av Ribban
CarMan skrev:en ny kostar nog nära 9 papp + mjukvara & byte
Hänger inte riktigt med här...det du kallade för utbytesspelare för 1500:- längre upp i tråden. Var det endast dvd-läsaren i RTI-boxen du menade då? Frågar jag efter fel saker när jag kontaktar Volvo?
Användarvisningsbild
av johnnype
jockep83 skrev:
Ribban skrev:

//Robban
Kan du be att få artikelnummer på den utbytesenheten, Volvo ÅF här kan inte hitta något med det priset.. artikelnummer krävs nog för att hitta den..

Tack på förhand!
av Ribban
Jag fick det priset av reservdelsmannen på Brant bil i uddevalla, dvs Volvo[/quote]

Kan du be att få artikelnummer på den utbytesenheten, Volvo ÅF här kan inte hitta något med det priset.. artikelnummer krävs nog för att hitta den..

Tack på förhand![/quote]

Dito.... Jag kollar upp vilket artikelnummer jag fick pris på och du ger mig artikelnummer på utbytes-dvd? :)

//Robban
av Ribban
Så, nu har man tillbringat en dryg timme i telefon med Volvo Haga Norra och Brant Bil i Uddevalla.
Jag har kommit fram till följande:
Min RTI-enhet (art.no 8673942) kostar drygt 33 000:-, går inte att köpa längre och har ersatts av art.no 36050094 som kostar 8543:-

Ringde även Megalans och han tipsade mig om att ringa runt till flera Volvohandlare för prissättningen var till viss del fri så det kunde skilja en del. De repar inte (precis som jag läst här på forumet) åt privatkunder, endast via Volvo.

Är det ngn som har art.no till den utbytes-dvd ni nämnt för ca 1500:-?

Tack på förhand!

//Robban
Användarvisningsbild
av CarMan
33000:- låter som en nymonterings sats, inklusive allt.

en utbytes spelare är när du måste lämna tillbacka den gammla som pant, så renoveras den (den du får är en renoverad)

Är ingen ström kopplat till den, den &ar[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Och klart du kan och ska använda dieselvä[…]

Hallå! Plocka bort strålkastarna p&ari[…]

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]