Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Den bilden är tagen från VADIS. Här finns annars en del bra info: http://caunter.ca/volvo960/
Det finns info om reläer där också, men det var oklart vilka som var vilka.

Berätta gärna hur det går, jag har också problem med att den är seg i uppförsbackar och liknande. Trodde jag fått ordning på det men det hade jag visst inte :( Dock inga startproblem.
av RickardM
Okej tack så mycket, ska genast kolla igenom sidan haha :D fanns rätt mycket såg jag (: jajamensan självklart gör jag det, vart och beställt relä idag så ska hämta det imorgon, blev lite chockad, trodde dom skulle kosta runt 300 men fick ge 128 kr för en ny på volvo och på skroten ville dom ha 100kr för en begagnad haha xD så väntar hellre en dag och får en ny och fräsch, men uppdatering kommer imorgon om det löste problemet (: Tack än en gång!
av RickardM
hopp :/ nu har jag vart i garaget och provat nya relän utan resultat, den vill fortfarande inte starta när den är varm? men märkte nu att den börjat ryka lite mer också luktar det skit "konstigt" från dämparn ibak? någon som vet va det kan vara? titta in i dämparn o det var väldigt fuktigt och blöt och gasa jag så börja det droppa o komma vatten ? :S
av RickardM
igelkottar skrev:Vattnet är med all säkerhet kondensvatten som bildas och den försvinner med tiden om man
kör längre sträckor.
Okej, men det är inget farligt då? med tanke på att det lukta så konstigt, sen tänkte jag fråga en annan sak, fick höra idag att bilen kanske inte startar när den är varm för att vevaxelgivarn kan va dålig? är det någon som kan intyga detta eller är det fel?
av RickardM
Nu är problemet löst iallafall, var den bakre tempgivarn som krångla, som jag fick det förklarat så känner den av om motorn är varm och kände inte att motorn var varm så den fick för mycket bensin och därför starta den inte utan sura bara ner sig.

Tack för all hjälp jag fått,

Mvh Rickard
Mätte du upp den gamla givaren? Jag har också fått samma tips, men när jag mäter på den så verkar den fungera hyfsat, även om det säkert inte är helt 100. Funderar på om små skillnader kan skapa problem?
av RickardM
styrbjorn skrev:Mätte du upp den gamla givaren? Jag har också fått samma tips, men när jag mäter på den så verkar den fungera hyfsat, även om det säkert inte är helt 100. Funderar på om små skillnader kan skapa problem?

Alltså, jag blev ju inte klok på felet, så jag lämna in bilen och det var där dom upptäckte felet, det var inte själva givarn som det var fel på utan det var en kabel som var dålig, så har jag fått det förklarat iallafall, tänkt lite på avd du menar, kan mycket väl vara så ? är inte riktigt mitt område så vågar inte säga något, men det borde någon annan själ här som har kunskap kunna kanske ?

Åter igen, stort tack för alla hjälp och tips (:
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]