Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Lättare att du talar om vad det är för modell du har. Årsmodell och motorsystem.

Mvh GK
Du har LH Jetronic 2.4. Det finns lite skillnader när det bensinpump på en del system men den tryckpump du har under bilen är nog den vanligast förekommande. 240 med LHJ har liknande pumpar som du har. När det gäller ditt problem så kan du ha en läcka mellan tryckpump och tankarmaturen vilket kan ge de symptom du nämner. Har du kollat om det läcker bränsle? Har du funktionskontrollerat tankpumpen? Försök lyssna dig till var sugljudet kommer ifrån.

Mvh GK
Du har troligen en dålig tankpump men jag föreslår i alla fall att du förutom att, vid behov, byta tankpump bör kontrollera slangen mellan pump och tankarmatur samt förstås även att tankarmaturen är OK.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av NisseHult
Ok. Brukar det vara fel på den slangen?
Dum fråga egentligen eftersom 740 verkar att ha varit nå´n experimentmodell
som dom släppt för att testa diverse nya lösningar då det ju är fullt med "740-fel" på den...

Jag kan ju ha felet kvar tills vidare då det indikerar 1/4-tank eller så.
Tripp/tank-mätare funkar ju inte som standard... :cry:
NisseHult skrev:Ok. Brukar det vara fel på den slangen?
Dum fråga egentligen eftersom 740 verkar att ha varit nå´n experimentmodell
som dom släppt för att testa diverse nya lösningar då det ju är fullt med "740-fel" på den...
Nu skall du inte vara så där :)

Allvarligt talat så är det ju så att på äldre bilar oavsett bilmodell så finns vissa ålderskrämpor och torra, spruckna gummislangar samt metalldetaljer som drabbats av rostskador kan förekomma.

Mvh GK

Hej, har ett akut problem. XC90 D5 2019, 19400 mil[…]

Volvo car UX

Nu har jag fått in uppgraderingen och en sak[…]

Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]