- lör 30 apr 2011, 01:47
#524580
Eftersom min gamla Passat blev stulen för en knapp månad sedan tänkte jag att det var på tiden att äga en Volvo. Tänkte "tjuvstarta" med en holländare och har varit runt och kollat en del, men inte riktigt hittat någon som kännts rätt. Samlingstipstråden här på jagrullar har hjälpt till att avfärda en del halvrisiga exemplar.
Nu ska jag iväg och kolla på en på måndag som verkar lovande, säljaren begär 37 000 kr. Är det ett rimligt pris (med lite prutmån)? Bilen är alltså en 1.8 från 2000 som rullat strax över 16000 mil. En mysko grej är att den enligt Transportstyrelsen ska vara gul, men är i själva verket röd. Något att oroa sig för? I övrigt tror jag att jag har någorlunda koll på vad man ska se upp extra med vad gäller V40; trög växellåda och koppling, rost, strålkastarfukt, spindelleder, hjullager, bromsar och diverse elfel. Övriga tips mottages gärna!
Nu ska jag iväg och kolla på en på måndag som verkar lovande, säljaren begär 37 000 kr. Är det ett rimligt pris (med lite prutmån)? Bilen är alltså en 1.8 från 2000 som rullat strax över 16000 mil. En mysko grej är att den enligt Transportstyrelsen ska vara gul, men är i själva verket röd. Något att oroa sig för? I övrigt tror jag att jag har någorlunda koll på vad man ska se upp extra med vad gäller V40; trög växellåda och koppling, rost, strålkastarfukt, spindelleder, hjullager, bromsar och diverse elfel. Övriga tips mottages gärna!