Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallo!
Ska ha ett 3-vägs kit från DLS iridium 6.3i närmare bestämt och funderar på hur man monterar bort diskanten på brädan för att få plats med mellanregistret?

Sen har jag kollat och funderat på hur jag ska montera 6.5" i dörrsidan och få bra med tryck och dynamik och har fått mycket tips och lite bilder men mer skadar aldrig! Jag har haft fundering på att riva av hela klädseln på dörren och montera en bräda jäms hela dörren vid högtalaren och sedan klä om med orginalvinyl igen? Vad tros om detta? Kommer nog köra med en 8" baffel och sedan stålring för 6.5" för att få så luftigt bakom högtalaren som det bara går då DLS rekommenderar detta för rätt ljud.
Fellow skrev:Ingen som har monterat bort diskanten?
Finns det säkert, men varför ta bort diskanten eftersom en extra bas oftast lyfter vilken original stereo som helst men som inte diskanten gör eftersom det oftast är den som "tar över" det man hör eller blir "irriterad" över att den hörs för mycket :-O)
Vad är problemet? =P diskanten är väl bara att ta bort? sitter med original kontakt som en vanlighögtalare.. mina var visserligen utbytta så vet inte hur de sitter original men det är väl bara att slita bort de väl? finns ju inge delningsfilter till dem då de är bipolär kondensator dit lött från scratch, precis som på koax högtalare.. och även i delningsfilter..

/stagesix
stagesix skrev:Vad är problemet? =P diskanten är väl bara att ta bort? sitter med original kontakt som en vanlighögtalare.. mina var visserligen utbytta så vet inte hur de sitter original men det är väl bara att slita bort de väl? finns ju inge delningsfilter till dem då de är bipolär kondensator dit lött från scratch, precis som på koax högtalare.. och även i delningsfilter..

/stagesix
Frågan var väl hur den satt fast men den var clipsad så var bara att bända.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]