Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mainiac
När jag kom ut i morse och skulle till jobbet så fick jag se till min fasa att alla kontroll lampor i instrumentpanelen lyste. Innan jag kopplade att det gjorde det så startade jag bilen. Och när jag väl kom på och skulle dubbelkolla ifall dom lyste så skulle jag stänga av bilen, vilket inte fungerade. Vred av nyckeln och tog till och med ut den men bilen var fortfarande på.
Var tvungen att göra ett klassiskt kärringstopp på den och ta av minus polen på batteriet för att allt skulle slockna.

Nån bra idé om vad det kan vara?

Tar gärna emot snabba svar...

Mvh Micke
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Troligen elplattan på baksidan (botten) av tändningslåset som gett upp, sitter med 2 skruv.

Mvh GK
av mainiac
det började med att mina dimljus slutade att fungera. Kopplade ström till reläna från en annan källa. Fungerade fint men när jag kom ut i morse så hade jag detta problemet.

Ska kolla upp detta.

Tack för svar..

Kom gärna med mer förslag om det finns.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Varifrån tog du ström?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Förslag är att du tar bort fulkopplingen och reparerar den ordinarie kretsen i stället. Jag säger inte att det är felet men allmänt sett bör man undvika fulkopplingar.

Mvh GK
av mainiac
Har äntligen fått ordning på det nu. Visade sig att det hade varit en kabel brand i ett kontaktstycke bakom stereon.
Den som levererar strömmen till dimljus reläna.

Fixade det och sen koppla tillbaka strömmen som den skulle vara.. å nu fungerar allting.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tuta och kör.................men försiktigt. :mrgreen:

Mvh GK
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]