Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja alla

har haft lite otur när torrkfiltret byttes gick det inte att få igång kompressorn fick reda på av Ac killen att han kan fixa det när han kommer tillbaks från semestern problemmet är bara att jag ska bila ner till Kroatien och jag klarar mig inte utan AC :( ,till saken nu finns det någon här som kan shimsa kompressorn eller nån som känner nån i närheten av Nyköping,Stockholm och Nörrköping till en vettig peng!!!

mvh
Användarvisningsbild
av ketto
de finns en gubbe här i Köping som tar 200 kr för att shimsa om kompressorn! Köpings kyl! 1200 för påfyllning + läcksökning,ett bra pris!

Var själv där för 2 veckor sen och han gjorde samtliga saker som ja nämnt ovan!
av masterblaster
ketto skrev:de finns en gubbe här i Köping som tar 200 kr för att shimsa om kompressorn! Köpings kyl! 1200 för påfyllning + läcksökning,ett bra pris!

Var själv där för 2 veckor sen och han gjorde samtliga saker som ja nämnt ovan!

har du nåt nummer till han vore det kanon
av masterblaster
akre skrev:Klarar du inte det själv? Kolla denna tråd:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=9099

Annars kan jag fixa det åt dig men jag vill ha 500kr för jobbet...

Klart du ska ha betalt kan du fylla på ACn också eller för jag vill ha helst gjort allt på en gång för det är svårt att hitta nån som kan fylla på alla är på Semester verkar det som
av akre
Men hade du inte fyllt när du bytte torken? Isåfall läcker ditt system... kan vara pressostaten som hindrar att kompressorn går igång om du inte har tryck i systemet.
av masterblaster
akre skrev:Men hade du inte fyllt när du bytte torken? Isåfall läcker ditt system... kan vara pressostaten som hindrar att kompressorn går igång om du inte har tryck i systemet.

Allt är bytt men efter bytet så hade han släppt på för fullt kyla på AC`n ganska lång tid för att kolla om det funkar och vad jag fått höra så ska man inte göra så plus att kompressorn inte hörs alls nu bara när jag vrider på fullt värme så kommer han igång ibland så en annan verkstad trodde att den behövde shimsas i och med att det är övertryck på nåt sät i kompressorn så han inte orkar jobba låter det vetigt?
av akre
Prova att bygla i kontakten till pressostaten (den sitter vid torpeden). Startar kompressorn då så är det något annat fel. Kör inte för länge så bara... Dess uppgift är att koppla från systemet om trycket är för lågt (dvs för lite kylmedia).

Du kan även kolla hur stort avstånd det är mellan kopplingsplatta och remskiva med bladmått. Det ska vara 0.3-0.5mm, dvs du ska inte få in 0.6mm någonstans runtom.
av cme
Jag har samma problem. Kan man plocka shims utan att lossa kompressorn från motorn?

Magnus
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]