Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@olof102, tack för ett mycket uttömande svar. Min lampa tändes och släcktes i några dagar för att sedan övergå till att lysa alltid. Inbillar mig att det kom i samband med att min termostat blev dålig (men antar att det inte finns något samband där, tekniskt sett) Men ska pröva dra batteriet inatt och kolla imorgon.
Hej
Vi hade samma fel på våran V40 -02 som gått 13000mil det visa sig att vid 6000mil service hade dom inte bytt tändstift ?:-/ 1 och 2 cyl tändstift helt kassa inga mitten stift kvar alls :-O) satte i dock bosch platina men samma problem igen men så köpte jag original på bilia samt såg att luftfiltret inte var värst rent heller och sen efter det så slockna motorlampan av sig själv efter 2 mil körning :D
Mv Kari
nu har det kommit tillbaka
jag lossar minuspolen en timme o sen dit med den o lampan e slock i ett par 3 fyra veckor sen tänds den igen
har gjort så 4 ggr nu
feli elektroniken,va kostar de om en verkstad kopplar på o läser felkoden
har hört att det kan ha med lambdlasonden,luftmassamätaren eller olje separatorn att göra
va kan de va eftersom de går en månad innan den tänds o inte tänds direckt
nu har det kommit tillbaka
när lampan lyser åker du och läser av felkoder enklast så...
va kostar de om en verkstad kopplar på o läser felkoden
lite olika typ fikabröd-1000:- ring å kolla på 1-3 verkstäder alt köp en felkodsläsare för 400kr...

mvh bengt
Den tänds enstaka gånger för mig ibland också,och släcks efter ett tag igen.

Jag har använt denna felkodsläsare till min T4: http://www.24.se/can-obd2-felkodslasare-p-693.aspx
Och den har funkat kalas när jag behövt läsa/radera felkoder.

Men funderar på att köpa en bluetooth för att koppla in på OBDII uttaget och prova ett program
som jag har i min telefon(android) http://www.appbrain.com/app/torque/org.prowl.torque

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]