Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pirre83
hejsan har en 945 turbo som hoppar fram när jag kör jag har bytt bränsle pump vill veta mer om vad det kan vara för fel.

den gör så när den e kall och den gör så när man har kört länge och den dör i bland men går i gång när man startar den igen oftast ?:-/ ?:-/
av pirre83
pirre83 skrev:hejsan har en 945 turbo som hoppar fram när jag kör jag har bytt bränsle pump vill veta mer om vad det kan vara för fel.

den gör så när den e kall och den gör så när man har kört länge och den dör i bland men går i gång när man startar den igen oftast ?:-/ ?:-/
tacksam för svar
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gärna årsmodell och en mer utförlig beskrivning av dina problem. Startar den lätt kall som varm? Går den bra på tomgång? Jag vill alltså veta lite mer utförligt vad som händer och under vilka omständigheter det händer.

Mvh GK
av pirre83
det är en 96:a det hände så när jag startade den igår och skulle köra då åkte jag och handlade då höll den på 50m sen när jag skulle hem då höll den väl på 500-1000m det blir när man gasar och ibland när man ska svänga in någonstans så dör den har hänt 2-3gånger och jag bytte nyss bensin pump och relä och blandat i rengöring .
den startar lätt i alla lägen.
kan det vara spridarna då lr vad kan det vara
Användarvisningsbild
av erikn
Är det bensinpumpen i tanken du har bytt? Det är väldigt viktigt att få den exakt rakt ned, märkte det själv när jag bytte min förra året.

Min började hoppa i kurvor, branta backar trots att det var ca 20 liter kvar i tanken. Och då satt den inte mycket snett min tankarmatur som pumpen är fäst i.
av pirre83
kom på det att det är i uppförsbackar som den hoppar och då va det halvtank kvar men jag ska ta och kolla det.
finns det flera alternativ som det kan vara...
Användarvisningsbild
av erikn
OK, en gång till. Är det pumpen i tanken du bytt? Du behöver bara svara ja eller nej.
av pirre83
nej det tror jag inte för det va en kompis till min svärmor som bytte...
och då sa han att han bytte pump och rilä...
och jag tror det va den som sitter efter tanken om jag inte mins helt fel
Användarvisningsbild
av erikn
Jag är tämligen säker på att jag läst här på forumet att från och med årsmodell 96 så har man bara en pump, och det är den i tanken. Du kan enkelt kolla, filter och (eventuell) pump sitter ungefär under förarstolen. Finns det bara ett filter där så har du bara en pump. Felsymtomen du beskriver låter väldigt lika när jag hade min pump på snedden.
av pirre83
ok tack ska kolla återkommer med svar

den har inte hoppat nu på 2dagar och det är 1/3 tank kvar och när den hoppade så var det ca halv tank men som sagt ska kolla

Det 'r bra om du trivs med att tvätta så[…]

Bensinpriser v2

Dom har redan börjat ställa in flyg och […]

Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Re: 740 lambda

TJABBA! Jag har fått felkod 2-2-1 på […]