- tor 28 apr 2011, 13:32
#524006
Hej,Hoppas detta kan hjälpa. Hade nämligen samma problem, samt att även bussningarna på växellänkaget smälte så jag kunde inte få i växlarna.
Iaf:
En tändspole var problemet, jag hade glapp i den. Jag antar att bilen blev väldigt överhettad av att endast gå på tre cylindrar därav "eldklotet" under... smälte till och med en matta i bilen för att värmen steg.
Jag har en 2.0 utan turbo 96:a. Den har två tändspolar. För att veta vilken det är, kan man enkelt testa.
Ta loss kåpan på motorn, så ser du de fyra tändstiften och två tändspolar. (Om det är likadant på din bil)
Starta bilen och lyft helt enkelt av en tändhatt i taget, blir det ingen skillnad på hur motorn går när du lyft av en hatt har du hittat var felet ligger.
Där det fungerar kommer du att märka det för det kan komma någon liten stöt samt att motorn börjar gå ännu sämre (på ännu färre cylindrar)
Hoppas du får det löst:)