Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Min s40 -00 har en gång haft drag. men han innan mig tog bort detta.

Nu vill jag ha drag igen.
FInns ju massa beg på tex blocket.
Men har hört att man måste ha monteringsanvisning m.m för att kunna regga med drag.
Stämmer detta?
Användarvisningsbild
av MechaniX
Monterade ett drag på min gamla Mondeo och bes.killarna ville ha anvisningarna så dom kan kolla att det sitter som det ska och prova om man dragit allt till rätt moment. Kolla med SBP vad dom säger.
Användarvisningsbild
av sura56
Ja, man måste ha monteringsanvisning för att kunna regga med drag.
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
Björne77 skrev:lånar tråden lite är det lika regler om man fått en 2;a på besiktningen o byter ut den hemma mot en bättre beggad?
Nej, byter du ut draget till ett likadant behöver du ingen monteringsanvisning (utom för att veta moment osv) för besiktningens skull..
av Jonas_latt
någon som vet om man kan få tag i doseringsanvisning till en s40 på nätet eller om någon här kanske har reggat sin precis och har ett papper över man kan köpa billigt :)
Användarvisningsbild
av MartinS
vad har du för nummer på draget?

/Martin
Användarvisningsbild
av SvenB
Jonas_latt skrev:Min s40 -00 har en gång haft drag. men han innan mig tog bort detta.

Nu vill jag ha drag igen.
Är bilen ombesiktigad efter att draget togs bort? I annat fall är det väl bara att sätta på drag igen utan besiktning.
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det någon som vet vad det är för gängstigning på de M10 bultar som skall användas vid monteringen av draget på en Fas2? Jag har testat både 1,5 (standard) och 1,25 (fingänga) men ingen verkar passa. Det kan va så att mina gängor är i så dåligt skick att det är därför de inte passar, men då vill jag veta vad det skall va innan jag ger mig på dom med gängtappar för att rensa.

/Martin
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]