Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roberte
Någon som vet om man enkelt kan koppla om dimljusen så de tänds när man vrider på nyckeln.
Skulle vilja ha funktionen att när ljuslägesbrytaren står i läge av (åt vänster) så ska dimljusen tillsammans med parkeringsljus tändas och när brytaren står i läge på (åt höger) ska halvljuset tändas.
Vet att det enkelt går att lösa på Saab, men går det lika enkelt på Volvo?
av Grahn
Tjena ! Funderade själv på att fixa det här på min egen v40, har inte hittat reläna än
Förutsett att det finns ett separat relä till det automatiska halvljuset är det en enkel sak, ta bort relät till autohalvljuset, sätt en kabel från styrströmmen på det relät till relät för dimljusen.. Fixat ! I teorin iaf :lol:
av uffe_hudik
mikebike skrev:Är det alltid dimmigt där ni bor? :???:

Bor ju norr om Dalälven.... säger ju allt :-O)
av juste
Jag nämnde för en besiktningsman för något år sedan att jag tyckte att dimmljusen var kass och att jag aldrig använde dem. Då sa han att "vissa använder dem i stället för halvljusen och sparar på reflektorerna som inte tåler värmen". Och jag som fått byta mina dåliga reflektorer fick en tankeställare...
Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]