NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viksbergarn
Hej på er,
Upptäkte 2 sprickor i klädeln på förarsitsen på mon MY08 ( garanti kvar ), byttes utan några som helst invändningar vid service idag. Servicekillen bad inte ens om att få titta på det utan svarade direkt att de skulle fixa det när jag ringde och beställde tid - bra service tycker jag.

//Johnny
av jokke78
Fått en sprucken dyna på förarsätet .pratat med Nordiskabil och med kundrelationsansvarige men får bara som svar att de är bara 36 mån garanti på klädsen och finns ingen förlängd garanti eller goodwill från volvo tycker ju klädsen inte ska spricka på en -07a .på volvo verkar de som de inte är nå problem eller så blundar man för en klädsel som spricker av kyla .så verkar som man får lägga ut 3600:- :x
Användarvisningsbild
av Doffen
Er veldig dårlig av Volvo i Sverige å ikke dekke denne kostnaden. Volvo Norge tok på seg regningen for min del.
Så er jo litt rart at de ikke tar på seg regningen.
av Silkemannen
Har också fått en spricka i förarstolen i vinter. Det var ju rätt kallt i vintras om man säger så...
Är det 3600:- det kostar för att få klädseln på sitsen utbytt!?
av Hanngrens
Hör med närmaste bilsadelmakare om garantin gått ut vi kan byta enstaka bitar och sy ihop sömmar även airbagsömmar! Vi på Hanngrens Sadelmakeri tar 1500 kr för att byta ut en trasig bit i en stolsklädsel!
av jumu01
På min förra S40-08 hade sätet spruckit på båda framstolarnas sittdel, detta togs på "Goodwill" vackert Volvo att man kan stå för sina misstag.
av Pson99
Hej!

Väcker liv i tråden lite.
Jag trodde jag var lyckligt lottad, men har nu hittat små sprickor på det vänstra lårstödet på förarstolen i min C30 2.0D -07 med
"Kalix Textil/T-tec"-klädsel. Det har spruckit precis mitt i själva stödet där det går två tvärgående sömmar och sen har det även börjat att krackelera lite vid sidan av. I dagsläget syns det knappt om man inte kollar noggrant men min känsla är att det kommer bli värre med tiden. Blev riktigt besviken (även om jag visste att problemet finns). Bilen har rullat ganska exakt 5000 mil och är knappt 5 år gammal.

Tog kontakt med Volvo här i Linköping som i sin tur skickade frågan vidare till Volvo centralt som jag förstod det och där var det
inte tal om någon garanti/goodwill på klädseln. Dock får jag i alla fall fått 40% rabatt på kalaset från handlaren så det tackar
man för. :)

Ny klädsel till sitsen skulle i alla fall kosta runt 2800 kr inkl. arbete. Jag kommer att få betala ca 1700 kr för ny klädsel och
accepterade dealen. Byte blir någon vecka in i Juni. De nämnde någonting om att det kunde bli
"nyansskillnader" men så länge som det är en exakt likadan klädsel (och det ska det ju vara!) är det förmodligen eventuell solblekning/nedsmutsning jämfört mot de andra sistarna som kan skilja.

Mvh. Pierre
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]