Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ifrån de sista månaderna har jag hört ett skrämmel ifrån tjejens bil. S40. 2.0t 98. Hörs när man gasar lite lätt eller släpper gasen. Låter som det kommer ifrån turbon. Har lyssnat under bilen men låter inte lika tydligt där. Låter som 5 skruvar ligger i avgassystemet. Men ljudet kommer vid turbon. Typ som att lägga några skruvar i en plåt låda och skaka lite. . Bilen går som en ska. Och drar inte speciellt med olja vad jag vet. Vad tror ni? Turbon? Men borde den inte dra massa olja om den e så skadad.? Mvh
Ifrån de sista månaderna har jag hört ett skrämmel ifrån tjejens bil. S40. 2.0t 98. Hörs när man gasar lite lätt eller släpper gasen
lossa värmeskydds-plåten ovanför turbon (3st muttrar,kan va dem åxå som sitter löst) då ser du vad som är löst ex grenrörsbult(troligast dom..) kolla även om tryckklocka-pinnen sitter fast ordentligt. om det är den som låter( du har troligtvis för dåligt ladd då åxå), skruva in den 0,5 varv( du spänner den)
en start iaf..

mvh bengt
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]