NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
opA skrev:
Hedda skrev:joo det är ju original men man kan ju lacka dem och ersätta sina egna är ju inte världens lättaste att ta bort orginalen så de blir raka och fina då kan man ju köpa dessa och inte behöva vara så rädd om dem som sitter på var min tanke....??
Varför skulle dom inte vara raka när man tar bort dom ?

Har inte hört några problem om detta.. Fellow, Chris.. hade ni några problem med krokiga lister när ni tog bort era ?
Nope, speciellt inte eftersom jag använde fiskelina bara för att få upp ena kanten sen drog jag av listen för hand = dem böjdes rätt rejält när jag demonterade dem. Nu sitter dem stenhårt med stokvis supertejp men se till att spänna upp med stark tejp mot dörren vid montering.
av Gnu
Hur fick ni bort det sista fästmaterialet från tejpen på dörrarna?
Bensin är det enda tips jag hittat men är tveksam till att det fungerar.

Så hur bar ni er åt?
av Gnu
Label off heter det ja.

Vet inte exakt vad den kostar men uppskattar att den + 3M-tejpen tillsammans går lös på 500;-

Budget men fullgott alternativ är att köra biltemas label off + limma.
Det bör kosta 200kr.

Av någon anledning var ena bilsidans lister limmade och de var inte svårare att plocka bort än de som satt med tejp.
Användarvisningsbild
av Hedda
Är listerna limmade på ena sidan betyder det att nån volvo verkstad har bytt dörr eller lackat om dörren pga av skada av något slag jag ringde nämligen min volvo verkstad när jag plockade bort mina lister och frågade då va de använde för att sätta dit lister igen de använde 2 komponents lim.

Jag köpte min tejp på Edströms i jkpg den gick lös på hela 80 kr label off kostar en 50-80kr skulle jag tro så du kan nog komma undan med ett par hundralappar.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]