- tor 14 apr 2011, 09:17
Hej.
Gör ett försök här på forumet då jag läst att ni kan en del om detta problem.
Har idag en volvo s60 2,4 (utan turbo) årsmodell:2001
Det blinkar ständigt "inget oljetryck stanna omgående"
När bilen är jättevarm så blinkar det inte utan då står det där konstant på tomgångskörning.
När bilen är kall blinkar den inte alls.
Vrider jag på ratten under tomgång så blinkar det till samtidigt som varvtalet sjunker från ca 800 varv till 600 varv.
Har bytt Oljefälla,oljesil,oljetrycksgivare,oljesensor,olja och filter två gånger samt kört en lösande lösning som skulle rena alla kanaler (rekommenderades denna på Bildeve i helsingborg)
Har följt allt ni skrivit om detta problem här på forumet men ändå utan resultat.
Tacksam för snabb hjälp om vad det då kan vara....
Börjar bli halvt hysterisk.
Mvh Samy
EDIT: Efter att ha monterat nya oljefällan igår och oljesilen så börjar motorn gå ojämnt på tomgång. kan jag ha gjort något fel vid monteringen?
Gör ett försök här på forumet då jag läst att ni kan en del om detta problem.
Har idag en volvo s60 2,4 (utan turbo) årsmodell:2001
Det blinkar ständigt "inget oljetryck stanna omgående"
När bilen är jättevarm så blinkar det inte utan då står det där konstant på tomgångskörning.
När bilen är kall blinkar den inte alls.
Vrider jag på ratten under tomgång så blinkar det till samtidigt som varvtalet sjunker från ca 800 varv till 600 varv.
Har bytt Oljefälla,oljesil,oljetrycksgivare,oljesensor,olja och filter två gånger samt kört en lösande lösning som skulle rena alla kanaler (rekommenderades denna på Bildeve i helsingborg)
Har följt allt ni skrivit om detta problem här på forumet men ändå utan resultat.
Tacksam för snabb hjälp om vad det då kan vara....
Börjar bli halvt hysterisk.
Mvh Samy
EDIT: Efter att ha monterat nya oljefällan igår och oljesilen så börjar motorn gå ojämnt på tomgång. kan jag ha gjort något fel vid monteringen?
- By Jesterhead