- tor 07 apr 2011, 09:11
Finns nog De som säljer delar av sina bilar i delar som privatpersoner, kan vara billigare men bytesrätten?
Moderator: Moderatorer
CarMan skrev:Gör en felsöking, det är först då du vet vad som behöver bytas & vad det kan tänkas kosta.Jao, bogserade ner den till verkstad i torsdags, dom skulle kolla på den idag, så jag väntar på domen med spänning :)
*pettson* skrev:Vad skönt det är att läsa om kompetenta verkstäder.. Slå ned på servopump och styrväxel, det är naturligtvis det första man gör om en kund kört iallafall i teorin utan olja i motorn med tänd oljelampa :roll: Bara att läsa det gör mej kallsvett...Har vart på dom nu och dom byter styrväxel såklart, servar bilen också, plus att jag sa till dom att kolla upp ordentligt så att det verkligen är det som är problemet, så det är väl bara att hoppas på det bästa och öppna plånboken
Menar som det skrivits.. Först lossa aggregatremmen för att se till så allt står stilla.
Sen montera oljetrycksgivaren till instrumentet, istället för oljetryckskontakten. Kika på om där finns oljetryck när man drar runt motorn på starten. Finns det över larmtryck, ja då kan man starta för att se trycket och lyssna på motorn. Men generator och servopump med mera är ju totalt ointressant i det läget..
KKR skrev:Har de förklarat varför oljetryckslampan lyste om det är fel på servopump/styrväxel? Oljud och att du fått fylla servoolja hör dit, men lysande lampa. Jag tvivlar.Det kunde dom inte riktigt svara på, men får hoppas dom undersöker det grundligt och kommer med ett vettigt svar, målet är ju att få bort oljudet, lyckas dom med det är jag nöjd och att en kass servopump och en läckande styrväxel blir bytt på kuppen kanske inte är någon nackdel.. men som sagt, surt om dom byter allt detta och sedan att det visar sig motorn tagit skadad pga något annat och den behöver bytas ut etc.
Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]