- tor 14 apr 2011, 14:35
#519647
USA är den viktigaste marknaden, precis som du säger.
Endast 14% av bilarna säljs här, och fördelningen mellan modellerna är ju inte alls densamma som i USA, med andra ord, det som säljs/efterfrågas här är ingen stor och viktig del för Volvo.
Vart utvecklingen och produktion sker är ju inte det minsta intressant om vi pratar om vart produkten har sin bas, det är det jag menar!
När jag pratar om bas så menar jag marknaden för försäljning, och totalt sett är den inte här i Sverige.
Att som någon sa "äga sina produkter" håller jag med om att det är bra, men så ser ju inte alltid ekonomerna på det. Och när det gäller vilka en företagledning lyssnar på eller inte så smäller ekonomernas uttalanden högre än teknikernas..
Skulle det vara så att Ford/PSA vill chockhöja priserna efter avtalet gått ut så byter man väl leverantör, finns andra motortillverkare..
Endast 14% av bilarna säljs här, och fördelningen mellan modellerna är ju inte alls densamma som i USA, med andra ord, det som säljs/efterfrågas här är ingen stor och viktig del för Volvo.
Vart utvecklingen och produktion sker är ju inte det minsta intressant om vi pratar om vart produkten har sin bas, det är det jag menar!
När jag pratar om bas så menar jag marknaden för försäljning, och totalt sett är den inte här i Sverige.
Att som någon sa "äga sina produkter" håller jag med om att det är bra, men så ser ju inte alltid ekonomerna på det. Och när det gäller vilka en företagledning lyssnar på eller inte så smäller ekonomernas uttalanden högre än teknikernas..
Skulle det vara så att Ford/PSA vill chockhöja priserna efter avtalet gått ut så byter man väl leverantör, finns andra motortillverkare..
Assumption is the mother of all f ups.