Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tommyjansson
blir tokig på bilen, vet inte vad jag kan ha missa för går snart bett, BTR är bytt från en annan fungerande bil, men pumpen under slutar få strömm när bilen dör, så tvångsmata den förut direkt från ett batteri men det blev inge bättre för spridarna öppna inte ist då?!?! finns det något sammband mellan pumpen under och spridarna? för är pumpen i tanken trasig ska det väl gå att starta och köra fast väldigt seeegstartad? styrenheten, bränslerelät, Btr, ínsprutningsrelät å pump under är bytt från en fungerade 740 samma tändsystem och hela köret, även provat och köpt nytt bränslerelä ifall de andra va dåligt men icke... behöver hjälpppppp TACK
Användarvisningsbild
av igelkottar
Då skulle jag tippa på hallgivaren, för funkar inte den så ska den bryta spänningen till pump och spridare.
om jag fattat rätt
Användarvisningsbild
av gnestakalle
När tändningen är på, har du då spänning vid stift 30 på bränslereläet?

Mvh GK
av tommyjansson
hallgivaren byt och funkar fint än sålänge tack så mkt för all hjälp ett specillet stort tack till igelkottar!
Användarvisningsbild
av igelkottar
Kul att man kan hjälpa någon bara.

Tack själv att du svarade vad felet var så andra med samma bekymmer får lite tips när de söker. :idea:

Jag har ett kantstött höger framdäc[…]

Om växellådan är trasig får[…]

Även lacken åldras. Att hålla den[…]

Läckage koppling v70 II

Fråga- Är din bild på cylindern […]