Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jskn002
tjena!
Har ett litet problem, Min bakdörr gick inte öppna ifrån utsidan på min volvo 940 sedan råkade jag pilla dit banlåset så nu går den även inte att öppna innifrån!

Jag får inte upp min dörr! Hjälp mig!!

/korkskallen
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror att du får försöka ta bort innerpanelen på dörren ock komma åt därifrån. Att du inte kan öppna utifrån beror nog på att något i länkaget mellan handtag och lås hoppat ur eller gått sönder.

Mvh GK
av jskn002
gnestakalle skrev:Jag tror att du får försöka ta bort innerpanelen på dörren ock komma åt därifrån. Att du inte kan öppna utifrån beror nog på att något i länkaget mellan handtag och lås hoppat ur eller gått sönder.

Mvh GK
Aa, precis, jag testade detta idag men kom inte riktigt åt för man kan inte ta bort hela innerpanelen utan jag kan lossa den men inte få bort den. (sätet är ivägen) Men detta är alltså ända lösningen?
Isf är det bara att fortsätta fiska!
av skruvo
Hej!

Låter som samma fel jag hade! Om du bänder ut ovansidan av dörrpanelen alltså vid listen mot rutan så ser du en stålvajer, den har troligtvis hoppat ur sina fästen, som det är sagt innan här. Tag tag i denna och dra den åt ett håll (minns ej vilket) alltså i sidled så ska det nog funka. Kan ju givetvis vara något annat med. Du behöver inte lossa hela panelen utan bara bända ut den så du får igenom en polygrip eller liknande.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Går det inte att få ur sätet?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Kompe
Baksätet får man ur genom att trycka neråt och inåt och samtidigt försöka få loss byglen från fästena, lite bökigt första gången :roll: Funkar skitfint att sätta sätet brevid avfuktarn under tiden :wink:
Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänst[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]

När är däcken tillverkade?