- sön 13 feb 2011, 16:27
Min vänstra sidoruta tätar inte längre så bra så när man kör låter det som att dörren inte är igenslagen, det är högst upp och hörnet mot dörrstolpen alltså närmast vänsterörat. C70 har inte bågar utan fönstret går löst som på en amerikanare och tätar mot karossgummilisten endast genom lite tryck, dock ser jag att rutan i överkant skevar ut en-två millimeter jämfört med högerrutan som går i helt jämn linje med baksidorutan. Skulle alltså vilja justera in det trycket två mm så det tätar igen lite bättre så man slipper vinddraget, hur funkar det, finns det justeringsgrejer i dörren för detta, är det svårt, nåt jag kan göra i vår sen, o s v?
För dörren ser ut att sitta exakt lika på båda sidorna, och den sticker ut en mm faktiskt men på höger sida spelar det ingen roll för fönstret trycks bra mot listen, men kanske en liten justering på dörrhängningen är en enklare approach?
Kan tillägga att problemet uppstått i vinter, inga problem alls i höstas då var den tyst som graven, så nåt har hänt, antagligen har fönstret fastnat i is och sen så...
För dörren ser ut att sitta exakt lika på båda sidorna, och den sticker ut en mm faktiskt men på höger sida spelar det ingen roll för fönstret trycks bra mot listen, men kanske en liten justering på dörrhängningen är en enklare approach?
Kan tillägga att problemet uppstått i vinter, inga problem alls i höstas då var den tyst som graven, så nåt har hänt, antagligen har fönstret fastnat i is och sen så...
- By kievY