Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min vänstra sidoruta tätar inte längre så bra så när man kör låter det som att dörren inte är igenslagen, det är högst upp och hörnet mot dörrstolpen alltså närmast vänsterörat. C70 har inte bågar utan fönstret går löst som på en amerikanare och tätar mot karossgummilisten endast genom lite tryck, dock ser jag att rutan i överkant skevar ut en-två millimeter jämfört med högerrutan som går i helt jämn linje med baksidorutan. Skulle alltså vilja justera in det trycket två mm så det tätar igen lite bättre så man slipper vinddraget, hur funkar det, finns det justeringsgrejer i dörren för detta, är det svårt, nåt jag kan göra i vår sen, o s v?
För dörren ser ut att sitta exakt lika på båda sidorna, och den sticker ut en mm faktiskt men på höger sida spelar det ingen roll för fönstret trycks bra mot listen, men kanske en liten justering på dörrhängningen är en enklare approach?

Kan tillägga att problemet uppstått i vinter, inga problem alls i höstas då var den tyst som graven, så nåt har hänt, antagligen har fönstret fastnat i is och sen så...
Hej,

Ursäkta att jag lånar tråden liten men finns det något liknande till 855 -96?
Vet inte om detta kan ha ett samband med att jag is på insidan av bilen. Känns konstigt när man får skrapa på insidan istället för utsidan :)

/R
av *pettson*
robine skrev:Hej,

Ursäkta att jag lånar tråden liten men finns det något liknande till 855 -96?
Vet inte om detta kan ha ett samband med att jag is på insidan av bilen. Känns konstigt när man får skrapa på insidan istället för utsidan :)

/R
Så blir det när solen är framme, du får kondens på insidan som fryser på rutan. Det har inget med rutjusteringar att göra.
Att man smörjer gummilsiterna med glycerin, Hade lite torra lister på subarun efter att smörjt på va: fyra gånger med 2-veckors mellanrum så vart gummilisterna mjuka och svälde upp lite och blev som nya.
Om du blandar en del glyceri med såpa fem delar vatten så kan du även göra ren läder, däcksidor svarta kofångare, lister, m,m. :D
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]