Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej har sökt i massor nu hittar inge vettiga svar det är så här att min elfläkt startar inte har prövat med ett annat relä och samma sak ändå kollat alla säkringar dom är hela tar jag en plus kabel och matar direkt på fläkten startar den nån som kan beskriva hur man kan fel söka detta för att få reda på vad som är fel kan tillägga att tempen går upp som vanligt men fläkten startar inte kylaren blir varm

Tacksam för all hjälp är desperat
Har du inte en givare som när motorn blir varm signalerar till fläktreläet att starta fläkten.

Mvh GK
Tror den skall sitta antingen i kylaren övre högra hörn eller i nedre kylarslangen.

Mvh GK
Placeringen jag gav gäller 740 och jag trodde att det kunde vara samma på 900 men tydligen efter vad jag läst i två källor på nätet så kan det vara så att bränsleboxen styr reläet till fläkten och värdena tas då från systemets tempsensor som sitter i toppen under och mellan 3:ans och 4:ans insug. Har du haft några driftproblem med motorn eller ovanligt hög bränsleförbrukning?

Mvh GK
Talar vi då om samma tempgivare, normalt brukar det sitta två tempgivare en för panelinstrumentet under och mellan insug 1 och 2 och sen sitter systemets tempgivare normalt under och mellan insug 3 och 4.

Mvh GK
freak sitter ingen på kylaren har letat mig blind där
GK ska kolla i morgon när det är ljust den jag prata om måste vara till panelen för temp mätaren flö upp när jag brygga den ska kolla efter den andra i morgon tack för er hjälp återkommer :))

Mvh

Det 'r bra om du trivs med att tvätta så[…]

Bensinpriser v2

Dom har redan börjat ställa in flyg och […]

Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Re: 740 lambda

TJABBA! Jag har fått felkod 2-2-1 på […]