Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ew200
Min 855:a drar soppa som fan! eller jag tror det iallafall!
jag tankade fullt dvs 70 liter & när jag hade kört 6 mil så stod mätaren på 50 liter kan det vara så att mätaren går för fort eller?

för nu har jag kört 30 mil & mätaren står på 30 liter! den ska ju inte dra över 2 liter milen när man kör toklungt. tomgångsmotorn behöver rengöras den pendlar på tomgången kan det ha med saken & göra?

Ps har nyss köpt bilen så jag kan inte mycket om 855 åkte 740 innan.
Användarvisningsbild
av 232Divers
det är ingen fara.. jag har samma problem med min glt:n .. tankarmaturen verkar inte fungera som det ska.. den visar mindre soppa än vad det egentligen är. hur visar din färddator vad du förbrukar per mil? tankade igår bilen och mätaren visade att jag hade 10 liter kvar i tanken o efter jag tankat fullt visade det sig att det egentligen fanns 27 liter kvar. lite galet =) du lär ju märka när du tankar bilen. min bil dra mella 1.33 - 1.4 stadskörning (automat)
Men att den pendlar i tomgång vet jag inte riktigt vad det kan vara.. prova rengöra tomgångsmotorn. kolla så att alla luftslangar är hela o att det inte tjuvar luft nånstans

ha d
av ew200
232Divers skrev:det är ingen fara.. jag har samma problem med min glt:n .. tankarmaturen verkar inte fungera som det ska.. den visar mindre soppa än vad det egentligen är. hur visar din färddator vad du förbrukar per mil? tankade igår bilen och mätaren visade att jag hade 10 liter kvar i tanken o efter jag tankat fullt visade det sig att det egentligen fanns 27 liter kvar. lite galet =) du lär ju märka när du tankar bilen. min bil dra mella 1.33 - 1.4 stadskörning (automat)
Men att den pendlar i tomgång vet jag inte riktigt vad det kan vara.. prova rengöra tomgångsmotorn. kolla så att alla luftslangar är hela o att det inte tjuvar luft nånstans

ha d
Har ingen färddator! min är också automat det måste ju vara att mätaren går fortare än vad förbrukningen gör!! kan inte tänka mig nåt annat...får se hur det blir när man tankat fullt igen...man borde ju åtminstone komma minst 50 mil på 70 liter...
Användarvisningsbild
av 232Divers
har du tankat bilen? vad har den förbrukat???
av ew200
232Divers skrev:har du tankat bilen? vad har den förbrukat???
Har inte behövt tanka än...ska göra det på söndag! :lol: du får svar då! :wink:
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
Jag har en 850 GLT automat 96-a som drack rätt så lätt över liter / milen öppet körning på stora vägar men men sen köpte jag en sportluftfilter och gav fan i tokiga omkörningar låg vid 90km/tim mest med farthållare då visade sig att bilen gick att köra på 0,8/mil tankade fullt 70 liter körde 20 mil sen tankade igen och de gick nästan 16 liter men som sagt om man gasar då blir de dubbelt så vill man åka fullfart då kostar det
av Pluto
Den bilen verkar inte dra mycket!
Han är ju ute och kör än! :)

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]