NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dongan
Har märkt under vintern att det på vår v50 ibland kan vara svårt att få i 3:ans växel.
Detta är båda vid upp och ner växling. Och det kan vara både vid varm och kall bil.
Funkar inte att tvinga i den utan bara ta det lugnt och låta den smyga i av sig själv.
Är detta något normalt eller ska man åka till verkstad?
Användarvisningsbild
av opA
Jag hade min bil inne på Volvo för detta med då följde serviceteknikern med ut på en provtur men kunde inte känna några fel och han förklarade hur den gick in i rätt läge etc. etc.... nu kan inte jag svara på hur de känns i just din bil men de enklaste är om du åker till en Volvoverkstad där någon får följa med dig ut på en provtur där han/hon kör bilen.

Ska tilläggas att de va just 3:an som kändes jobbig att få i på min med..

Vad har du för miltal, årsmodell ?
av peos99
Så är min 2,4i -05 också ibland på just 3:an. Var på Bilia med den när jag just köpt den innan nybilsgarantin skulle gå ut men då funkade det ju såklart.
Har väl liksom lärt mig leva med det nu......
av matton
Jag har samma problem på min s40 2,4i, men oftast går 3an i hur lätt som hälst, men jag har lärt mig att leva med problemet

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]