Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tommyjansson
vart inne och funderar på det jag me, men har mätt att det inte kommer någon strömm till pumpen när bilen dör tyvärr.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Jag hadde samma skit med den stora pumpen under stolen,,,den va så slut att det blev typ kortis så b-relät skicka ingen ström,,ibland gick säkringen,,,som vanligt fick ju även spridar-relät sig ett spel av detta, och även styrboxen boxen, tror du får gå igenom allt detta,även jordplintar,min bil funkar nu nu men blev både dyrt och 2 hjärnblödningar innan jag fick ordning på allt,,, :wink:
av tommyjansson
okaj jo är pumpen under som krånglar, får kanske försöka byta pumpen under å se om de blir någon skillnad, vart sitter styrboxen då? får väll prova byta all dret.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Kolla jord mellan motor å torpedvägg och spridarnas jord på insugsröret. Har du bytt allt annat som du skrev ?
av tommyjansson
ja allt jag skrev är bytt har en donatron bil som funka som jag plockat allt ifrån så allt som jag har tagit å bytt ut har funkat innan, okej får kolla jorden men tvivlar på det. hur går sladdarna till pumpen under? går dom via säkringen och relät och sen ner till pumpen ?
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Ja kablarna går som du beskrev, att pumpen va slut har du skrivit, men kolla brott och dålig kontakt till den nya pumpen, och bränslerelät kan även spöka från en donator bil, så öppna det å löda på, men du måste göra rent runt dom gammla lödningarna först, epoxy klet på hela kretskortet, använd lödkolv med liten spets och lödtenn med silverlod i , lödkolven bör ha mins 50 watt, värm upp en punkt itaget, ta gärna å blås bort den gammla lödningen, går bra med ett sugerör, när du sen lödar på nytt se till att du värmer upp punkten för å sen lägger på tenn med hög silverhalt, inte för mycket för då kan tennet rinna över å löda ihop fler kretsar. Så en punkt i taget, å låt svalna innan nästa.Det här gäller alla lödningar på relän, extra noga med dom som har dioder, som inte klarar hög värme någon längre stund. Se nu detta förslag som ett sätt att kanske lösa problemet eller öka på dina lödkunskaper.Mvh BRUTUS
av tommyjansson
tröttna på att lö så åkte te biltema å köpte ett nytt, det kommer visligne från biltema men de va samma sak me det relät så tror inte det är relät häller faktist. mer idér?
Användarvisningsbild
av igelkottar
Har du kollat BTR:en ( bränsletrycksregulator) som sitter där bränslet kommer till
först och det sitter 2 andra slangar på från insug.

Om den kärvar så kanske du inte får det tryck som behövs utan bränslet åker tillbaka i returen direkt.

I teorin går det. Men hur många som ka[…]

Volvo car UX

Det verkar ju inte kunna gå och flytta appar[…]

Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]