Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Beson
Hajsan! Har just bytt bort Saaben mot en riktig bil...745-91, knappt inkörd med 67700 mil på mätaren...Varken c-låset eller el-hissarna funkar. Finns det något relä kopplat till någon av dessa, isf vilket relä? Andra tips? Går det inte att laga enkelt så hänger jag på dörrarna från min 85:a.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan även vara att du har avbrott i någon kabel som går i härvan mellan förardörren och A-stolpen.

Mvh GK
av Beson
gnestakalle skrev:Kan även vara att du har avbrott i någon kabel som går i härvan mellan förardörren och A-stolpen.

Mvh GK
Jo, men tänkte att relän är enklare att byta...inget av reläna bakom askkoppen som är inblandade alltså?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det skall sitta i den mittre reläsockeln i främre raden, inblandad säkring är nr. 2.

Mvh GK
av Beson
gnestakalle skrev:Det skall sitta i den mittre reläsockeln i främre raden, inblandad säkring är nr. 2.

Mvh GK
Tackar! Är det till c-lås eller hissar du menar då? Inblandade säkringar har jag redan kollat.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ursäkta mig, det jag svarade på var C-låset. Reläet för fönsterhissar är reläet längst till vänster i främre raden.

Mvh GK
av Beson
gnestakalle skrev:Ursäkta mig, det jag svarade på var C-låset. Reläet för fönsterhissar är reläet längst till vänster i främre raden.

Mvh GK
Utmärkt, tack så mkt!
av Beson
gnestakalle skrev:Ursäkta mig, det jag svarade på var C-låset. Reläet för fönsterhissar är reläet längst till vänster i främre raden.

Mvh GK
Var ute och ryckte lite i reläerna, jag tolkar främre raden som den som är närmast mig när jag tagit bort askkoppen. Har jag rätt då? Främre skulle ju oxå kunna tolkas i förhållande till bilen så att säga, dvs längst in från kupén sett. Ville vara säker innan jag börjar byta grejor...
Användarvisningsbild
av emwtur
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=57&t=8947

MEN - minsta gemensamma nämnaren för centrallås och fönsterhissar är väl kablagen ut i förardörren ?
Jag skulle börja med att kontrollera det !
är alla hissar utslagna ?
/emwtur
av Beson
emwtur skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=57&t=8947

MEN - minsta gemensamma nämnaren för centrallås och fönsterhissar är väl kablagen ut i förardörren ?
Jag skulle börja med att kontrollera det !
är alla hissar utslagna ?
/emwtur
Jag kollade den där kabelhärvan lite snabbt och konstaterade att det gick en j-a massa kablar där, kunde inte se några skador...den har el-speglar oxå men dom funkar faktiskt! Ja alla hissar är utslagna.

Dock finns det en poäng med att tvätta o[…]

Volvo car UX

Det verkar ju inte kunna gå och flytta app[…]

Jag ser på bilden att det är en gul kab[…]

I teorin går det. Men hur många som ka[…]