Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av df55
Någon som vet hur länge rostskyddsgarantin gäller för en V40? Vissa säger 8 år andra 12 år. Bilen har börjat rosta i skärmkanterna och på förardärren, typiskt V40 då. Vet att det inte är lätt att få ut något från rostskyddsgarantin, men kan vara värt ett försök om garantin fortfarande gäller.
Användarvisningsbild
av johnnype
df55 skrev:Någon som vet hur länge rostskyddsgarantin gäller för en V40? Vissa säger 8 år andra 12 år. Bilen har börjat rosta i skärmkanterna och på förardärren, typiskt V40 då. Vet att det inte är lätt att få ut något från rostskyddsgarantin, men kan vara värt ett försök om garantin fortfarande gäller.
Jag fick framskärmar och halv omlackning på garantin, var inne på det 8'de året med min 98'a då. Genomrostat och inte stenskott är kraven för att det ska gå. Men det är 8år enligt servicemannen jag pratade med då.
av df55
Aha, tack för svar. Kanske är 12 år på fas II bilarna då, men tvivlar på det. Får nog ta och ringa Volvo och se efter, men ville först kolla här, inte alltid de ger rätt information när man ringer till kundservice :P. Någon som vet hur mycket det skulle kosta att lämna in bilen på lackering av skärmkanterna, hur länge kommer det hålla då?

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]