- ons 30 mar 2011, 22:27
Hej!
Min 850 GLT 2.5-95 har börjat bete sig väldigt underligt ....
I söndags när jag skulle ta bilen hade jag lite problem med att få i backen och 2:ans växel.
Inte att det tog stopp utan att den var "svampig"... ungefär som växelspaken inte fick fäste i läget. Helskumt.
När jag sen 1½ timma senare skulle köra hem så fick jag in alla växlar...precis som vanligt!!!! :shock:
Har inga missljud vid växlingar,dom hoppar inte ur..utan är bara....svampiga och mjuka..och nej...inte mysigt alls!!!
Hade det varit lådras hade jag väl inte fått in växlarna överhuvudtaget..?
Har för mej att det ska sitta nån "växelförare" under konsollen som kan bråka.. är den vita i plast under damasken?
Vad ska jag börja?
Oljebyte?
Verkstad?
Riva konsollen och bli mindre klokare?
Lämna in på verkstad?
Tack allihop för goda råd, men nu är det fixat!!!
Det var låsbrickorna som inte fanns och inte verkat funnits på länge på "vajern" som kommer fram under luftburken.
Som tur är hade jag en bil ståendes som jag plockade dessa av... och knackade dit...
Så nu kan jag växla ALLA växlar!!!
Min 850 GLT 2.5-95 har börjat bete sig väldigt underligt ....
I söndags när jag skulle ta bilen hade jag lite problem med att få i backen och 2:ans växel.
Inte att det tog stopp utan att den var "svampig"... ungefär som växelspaken inte fick fäste i läget. Helskumt.
När jag sen 1½ timma senare skulle köra hem så fick jag in alla växlar...precis som vanligt!!!! :shock:
Har inga missljud vid växlingar,dom hoppar inte ur..utan är bara....svampiga och mjuka..och nej...inte mysigt alls!!!
Hade det varit lådras hade jag väl inte fått in växlarna överhuvudtaget..?
Har för mej att det ska sitta nån "växelförare" under konsollen som kan bråka.. är den vita i plast under damasken?
Vad ska jag börja?
Oljebyte?
Verkstad?
Riva konsollen och bli mindre klokare?
Lämna in på verkstad?
Tack allihop för goda råd, men nu är det fixat!!!
Det var låsbrickorna som inte fanns och inte verkat funnits på länge på "vajern" som kommer fram under luftburken.
Som tur är hade jag en bil ståendes som jag plockade dessa av... och knackade dit...
Så nu kan jag växla ALLA växlar!!!
Senast redigerad av 1 Carina, redigerad totalt 0 gånger.
Allt går... utom små barn och tennsoldater
- By Sasjjj