Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Är det nån mer än jag som ser detta som har röda streck under sig på sidorna här?
http://www.adde.dk/forum/reklam.jpg
Lägger en länk, då bilden är ganska stor. 150 Kb.

Detta ser jag i de flesta trådar här, men inte alla!? Det är det som förbryllar mig mest, var det inte är i alla trådar...
Ligger högst upp över första inlägget bara.

Dök upp för ett par dar sen för mig, och jag stör mig nått så kopiöst på detta. :D

Be mig inte göra en virussökning och sånt där, för allt sånt är redan kollat. :wink: Har ansvaret för datorerna här på jobbet, och jag testade ansluta en dator till internet som annars inte är ansluten, och den har aldrig varit ansluten till internet förr heller. Samma sak i den.... :D

Kör både Explorer och Firefox, samma sak i båda webbläsarna.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av olafixar
jepp jag har det oxå...du får nog skylla på webbis :wink:
av Addekarlsson
*mumlar och muttrar* :D
Ja, men då vet jag att jag inte behöver tänka på det nå mer iaf då. Jag kan inget göra för att få bort det. :D

Får helt enkelt störa mig på den reklamen. :D

Mvh/ Adde
av Uninium
Han vill väll dra in ett par kr..har inte tänkt på det förrens nu när du skrev det.Jag går aldrig in på sånt krafs iallafall..
Användarvisningsbild
av olafixar
Det är ju en av grundförutsättningarna för en sida som denna att man hjälper till och klickar på "sponsrade länkar"

olafixar klickar vidare... :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Lägg till raden:
0.0.0.0 pagead2.googlesyndication.com
i hosts-filen så ska ni se att ni slipper reklamen.

Hosts.fil finns i c:\windows\system32\drivers\etc\ om ni kör windows

(Kräver en omstart av webläsarens samtliga fönster för att börja fungera.)

Själv stör jag mig inte på reklamen och har dessutom klickat på några så jag tänker inte tabort den :)

/Anders
Användarvisningsbild
av Hayah
Ja jag har det också. Fast det är inte lika jobbigt som reklamen som inkräktar mitt i trådarna på ett annat forum jag håller till på.
Användarvisningsbild
av tomisak
Jo det är minsann jag som är skyldig till detta :oops:

Bakgrunden är rolig: Forumet växer och växer och det blir fler besökare hela tiden. Häromdagen slog vi besöksrekord med över 1.600 besökare under ett dygn.

Detta är superkul och vi vill ju verkligen att fler och fler ska hitta hit så att det blir mycket aktivitet på forumet.

...

Jag börjar dock redan nu se ett scenario framför mig där vi inte längre kan ligga kvar på webbhotellet som vi nu ligger på, utan blir tvugna att skaffa oss en egen server som jag sköter själv. Det är inte en fråga om om, utan om när detta blir nödvändigt.

En sådan server har många många fördelar, inte minst att det blir snabbare surfning och möjliggör mycket högre trafikmängder, många fler besökare, mycket fler uppladdade bilder, etc. etc.

Nackdelen är som ni kanske redan har gissat er fram till att det är lite dyrare. Det rör sig inte om enorma summor, men en dryg tusenlapp i månaden får man räkna med för en bra server.

Utöver detta vore det skoj att kunna ha ett litet överskott som man kan använda exempelvis till lite fler tävlingar et.c. på forumet.

...

Detta är anledningen till att jag mixtrar lite med annonser i forumet. En del av er har kanske sett den sökruta som dykt upp längst ner på sidorna till vänster om "Forumhopp", som också är ett sådant experiment.

Tyvärr är det så att en annons som inte syns alls inte heller ger någon inkomst. Jag tycker själv att Google-annonserna brukar vara de som ger bäst resultat för "minsta störighet". Dessutom så är det minimal administration för mig. Tanken med Google-annonserna är också att de ska vara "relevanta", dvs. att det ska visas annonser/länkar som handlar om det ämne man läser om. Hittills har jag sett att det varit si och så med relevansen kan jag dock erkänna.

Jag följer upp dessa annonser och om de inte ger något resultat så får jag ju försöka hitta på något annat annonsformat.

Som exempel kan kanske i framtiden avdelningen med "Sponsorföretag" beläggas med en liten avgift för de företag som vill visa upp sig. Men för det krävs nog fortfarande att forumet blir ännu mer välbesökt för att företag skall tycka att det är värt det. Och för att det ska vara värt den administration som det innebär med fakturor, bokföring et.c.

...

Men i slutändan är det ju så att det viktigaste är att alla forummedlemmar trivs här och inte sitter och irriterar sig, vare sig det är på reklam eller konstiga buggar. Så det är bra att ni tycker till och om detta är något som stör forumupplevelsen för mycket så får jag som sagt fundera ut något annat.
Senast redigerad av 1 tomisak, redigerad totalt 0 gånger.
av Addekarlsson
*sluter genast störa mig på reklamen och börjar klicka hejvilt istället*
Tänkte inte på det.... :oops: :lol:

Mvh/ Adde

Idag har vi loggat OBD-data under körning p&a[…]

Hej! Har en v50 2005 bensin 5-cylindrig motorkod:[…]

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?