Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Nu tror jag inte att det är speciellt många här på forumet som är ute efter att göra fackmannamässiga lagningar med garanti så att komma med tips grundat på det, utan att informera om det, tycker jag inte är så passande. De flesta av oss som hänger här gör det för att vi vill själva fixa våra bilar så billigt och bra som möjligt, inte för att göra exakt som verkstäderna som alltid bara byter grejer. De som vill ha fackmannamässiga lagningar med garanti lämnar in bilen till en auktoriserad verkstad.

Självklart kan lagringar kärva efter lång tids användning men att byta ut en fungerande fläkt som tillfälligt stannat på grund av damm är i mitt tycke vansinnigt! Den kan ju ha flera år kvar av full funktion! Jag avskyr att slänga saker som med enkla medel kan ges förlängd livstid och jag tycker dessutom att det är oförsvarligt i dagens miljömedvetna samhälle. Det är här jag skiljer mig från de flesta auktoriserade mekar; jag vill laga grejer, de vill bara byta ut till nya...
av ak84
Har vart och beställt en ny tempgivare (217 kr på bilia) idag, den kommer på onsdag. Fläkten var betydligt dyrare så jag börjar med att byta ut tempgivaren och hoppas på att det räcker.
//Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
Hur kan det vara helt rätt att lägga pengar på en tepmgivare som inte kan ge nämd symtom & som inte kan säta nämd felkod !
Det kallar jag dåraktigt
Användarvisningsbild
av CarMan
Om man nöjersig med att göra rent fläckten var 4:e vecka så kan man väll göra det, om det käns bättre, men mitt tips är att byta fläckten o problemet är ur värden.
av Makedon
Hej!

Har XC70-06 med likadan problem med värmen i bilen. När jag startar billen vid kalt väder börjar blåsa kalt och att det efter en stund blåser varmt igen.Efter typ 5 min körning det blir varmt i bilen ändå.Läste på forumet om liknade problem men hittar inte svar på min fråga.Om non på forumet kan hjälpa mig med problemet verkligen uppskatas,det är rätt kalt ute som ni märker.Några dagar sen hörde jag att det låter lite från kupe fläkten vid låga varv, men innan dess hade värme problematiken i allafall.

Tackar för alla svar.
av Fred
Kul när gamla trådar dyker upp igen! :D

Hur gick det för dig ak84, hjälpte regöringen och bytet av tempgivaren?

Mvh
Fred

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]