- fre 18 mar 2011, 00:31
Tja, som topic lyder, så har jag en v40 2.0t BSR steg 2 chippad/trimmad, årsmodell -99. Bilen har fungerat klockrent tills idag! Efter att jag hade släppt på lite gas på motorvägen idag för att varva ut den lite, så gick allt som det skulle tills jag låg på 5.000 varv på 4:e växeln, då började den "puttra" lite, precis som det fick för lite bensin, så jag lade i 5:e växeln och den betedde sig konstigt. Efter ett tag så varvade jag ner, körde av motorvägen och rullade in mot en parkering för att undersöka problemet. Jag stängde inta av motorn, för att dels kolla vad det kan vara, sen för att kyla ner turbon. Då när den står på tomgången är det nästan som den ger upp ibland, men den dör aldrig. Jag frågade en polare som trodde det kunde vara tändstiften, spridarna, och jag själv trodde att det eventuellt är bensin pumpen, som en del haft problem med, som jag läst bl.a. här på forumet. Ett till problem jag sett många har verkar vara magnetventilen? samt tomgångs "manicken", fast så verkar inte fallet vara hos mig. En till sak ska klargöras, den har nyligen blivit tvättad inför våren nu, samt motortvättad. Så det kan ju kanske läckt vätska in under kablar eller diverse slangar/saker. Hela dagen har problemet uppstått sedan jag drog på motorvägen, innan dess gick den hur fint som helst, och om det läckt efter tvätten, får jag hoppas det torkar bort snart. Vore snällt att få lite tips, och hjälp om ni tror er veta var felet kan vara. Lägger även upp 3 st filmsnuttar som jag filmade idag för att kunna få lite tips. Tack på förhand!
P.S. man hör att det knackar lite med. D.S.
EDIT: Tog bort YT ifrån denna text.
P.S. man hör att det knackar lite med. D.S.
EDIT: Tog bort YT ifrån denna text.
Senast redigerad av 2 ziggeman, redigerad totalt 0 gång.
I wAs hErE! ^^