-  tis 11 jul 2006, 00:02
					 #51002
						        
										
										
					
					
							Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. 
När jag körde min S40 t4 -98 idag så helt plötsligt började den att hacka som satan, vid 2000 rpm gick den fint men när turbon skulle ladda vid 3000 rpm så ryckte det. Jag kollade på tändstiften (2 av dem 4) och det visade sig att dem var koniska på själva "huvudet" (isolatorfoten). Jag har bara sett cylinderformade "huvuden" innan. kollade i serviceboken och jag kunnde inte direkt tyda om de var bytta vid rätt servicetillfälle.
Tack för hjälpen!
Mvh
Jocke
					
										
					  															  										 
					 
					 När jag körde min S40 t4 -98 idag så helt plötsligt började den att hacka som satan, vid 2000 rpm gick den fint men när turbon skulle ladda vid 3000 rpm så ryckte det. Jag kollade på tändstiften (2 av dem 4) och det visade sig att dem var koniska på själva "huvudet" (isolatorfoten). Jag har bara sett cylinderformade "huvuden" innan. kollade i serviceboken och jag kunnde inte direkt tyda om de var bytta vid rätt servicetillfälle.
Tack för hjälpen!
Mvh
Jocke
Att köra bil utan turbo är som att cykla med en pedal! 2fas"T4"u kör s40 T4 -98
					  					                
 - By KalleJ