Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
vad är kostnaden för byte av motor till bakrutetorkare? någon som kan ge en priside?
av Skeebum
Den kostar ca 1250:- på skroten, dock kan den vara svår att få tag på. Ny tror jag att den kostar mellen 2500 -3000:-.

Att byta den själv är inte alls svårt.
av keno
Hvorfor skal den byttes?
Min klarte ikke å røre på pusserarmen, pga at den var "rustet"fast i hylsen som akslingen går igjenom. men jeg fjernet rusten og nå fungerer den prikfritt igjen.
av yuphin
keno skrev:Hvorfor skal den byttes?
Min klarte ikke å røre på pusserarmen, pga at den var "rustet"fast i hylsen som akslingen går igjenom. men jeg fjernet rusten og nå fungerer den prikfritt igjen.
ok värt att kolla detta först...är det mycket jobb att få bort rosten? man måste väl montera bort insidan av bakluckan?
Användarvisningsbild
av P1800
yuphin skrev:
keno skrev:Hvorfor skal den byttes?
ok värt att kolla detta först...är det mycket jobb att få bort rosten? man måste väl montera bort insidan av bakluckan?
Man måste nog ta bort insidan av bakluckan för att byta till en ny också :wink: Jättebra tipps att det verkar vara möjligt att att fixa till en motor som rostat fast. Jag trodde nog att de skulle brinna upp i lindningarna. Ännu har min -02a klarat sig, Det vore nog smart att öppna och smörja innan den stannar. Ska fundera på detta!
av keno
tror det finnes en howto en eller annen plass, men jeg fant den ikke nå.
Har prøvd å huske hvordan jeg gjorde det, så er ikke sikert at jeg har husket alt helt rett.

Ta bort pusserarmen, legg merke til hvordan spyledysen sitter.Ta bort panelet i bakluken, 4 skruver, så er det bare å løsne skruvene som holder pusseren fast. ta gjerne bilder av hvordan motoren er festet før du fjerner den, da slipper du å funder på hvordan staget som er festet over motoren skal stå.
Når du har fått løs motoren er det å åpne den, men også her er det lurt å ta noen bilder, for å gjøre monteringen myyyyye enklere.
Når du har åpnet motoren får du løs akslingen med å slå lett på den.
Så er det bare å pusse akslingen med sandpapir til alt er glatt og fint, og gjerne litt inni plasthylsen hvor aklslingen går igjenom. Jeg smurte med litt CRC før jeg monterte alt tilbake.
Før du moterer tilbake pusserarmen, så lar du pussermotoren gå en gang, slik at den finner rett hvile posisjon.
Og motoren har fungert prikk fritt etterpå.

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]