Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Davven92
Tjenare! Har som sagt en volvo 740 gl 88 som gått runt 16 tusen mil, var ute och åkte sen i en liten uppförsbacke dog den bara och startade inte igen varken med startkablar elr ngt annat. den startar för drygt en sekund om man använder startgas, den får gnista och bensinen kommer fram. har bytt ut bränslerelät men funkar dock endå inte. Väldigt tacksam för hjälp!
av Lenke
Hur mkt soppa har du i tanken? Har du dåligt med soppa kan det bli strul om förpumpen inte funkar. Hör du om pumpen surrar när du slår på tändningen?
av Hemulen
Behövs åtminstone tre saker för att få igång motorn: Gnista,soppa+att soppan kommer fram till stiften. Blir stiften blöta?om inte knasar spridarna,kolla upp spridarreläet som sitter på expansionskärlet kan då möjligtvis vara en lösning. :)
av Davven92
stiften e blöta, bilen funkade sen idag när jag var ute och åkte dog den igen bara och startade inte, kan det vara att jag har en baslåda så den tar slut på allt batteri? men det borde den ju inte göra eftersom batteriet laddas upp hela tiden medans man kör?
av sicnarf
Du har 5-10 liter i tanken säger du?Det är för lite!Snälla,kan du tanka fullt eller fyll på med 5-10 liter till åtminstone först och sen testa för att eliminera bränslebrist,detta det mest elimentera?
av tuxedo
Hemulen skrev:Behövs åtminstone tre saker för att få igång motorn: Gnista,soppa+att soppan kommer fram till stiften. Blir stiften blöta?om inte knasar spridarna,kolla upp spridarreläet som sitter på expansionskärlet kan då möjligtvis vara en lösning. :)
"vi har mätt och det kommer ingen ström till spridarna vad kan det vara för fel?! Tacksam för svar".

Det har Hemulen svarat på här ovan, alltså spridarreläet.
Endera fel i själva reläet ex. dåliga lödningar (de går att färska upp), eller reläets jordning som sitter bakom höger strålkastarinsats i motorrummet på höger innerskärm. Ett vanligt fel.

//tuxedo

Jag tvättar mina bilar varje vecka, handtv&au[…]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]

Värde på på min V60

Precis som Lövet skrev. skroten? verkligen in[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]