Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wulfen
stephie skrev:
Wulfen skrev:Okej trÅkigt att höra , fick du veta exakt vad det var för fel på din motor?

Föra ägaren hade skruvat upp laddtrycket på den :x så de mesta i motorn började ju gå sönder. iaf glad att man har en v40 så de finns mkt billiga reservdelar :)

Oj jo då kan det slutat hur som helst, nu när du säger det kom ja på att tänka på att förra ägaren sa att han trodde bilen var chippad för den ladda så mkt, kanske var så på min med.
av stephie
Wulfen skrev:
stephie skrev:
Wulfen skrev:Okej trÅkigt att höra , fick du veta exakt vad det var för fel på din motor?

Föra ägaren hade skruvat upp laddtrycket på den :x så de mesta i motorn började ju gå sönder. iaf glad att man har en v40 så de finns mkt billiga reservdelar :)

Oj jo då kan det slutat hur som helst, nu när du säger det kom ja på att tänka på att förra ägaren sa att han trodde bilen var chippad för den ladda så mkt, kanske var så på min med.
ja det är ju inte omöjligt, fast det är ju inte chippet i sig som tar sönder bilen utan att man ställer om laddtrycket, min bil är fortfarande chippad men med rätt laddtryck :) Fast ibland kan ju chippet va trasigt och då förstöra motorn.
Funkar allt fortfarande som de ska med din bil?
Användarvisningsbild
av Wulfen
ja den starta och går iaf, men ibland laddar inte turbon och tomgången hamnar på 400 efter jag kört och trycker ner kopplingen lr lägger i fri läge men har vell med spjällhuset att göra
av stephie
Wulfen skrev:ja den starta och går iaf, men ibland laddar inte turbon och tomgången hamnar på 400 efter jag kört och trycker ner kopplingen lr lägger i fri läge men har vell med spjällhuset att göra
tänkte bara att om de skulle varit samma problem som på min måste man ställa om laddtrycket annars kommer ju den motorn du har nu med gå sönder :???: och de är ju inte lika kul. kan va va värt att kolla upp om de inte kunde förklara felet på din bil.

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]