Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LoveT4
Hejsan alla volvo fantaster.
Har gjort bort mig en helt del och det är av att köra rakt ner i en jävla grop så min list som sitter på bilen på västersida gick sönder.
Listen är den som sitter på vissa s40/v40 längst ner mot marken. Vet inte riktigt va jag ska kalla den men länkar till en bild och det är den som sitter liksom under dimljuset.
http://www.magnaflow-exhaust.ch.assigna ... vo_v40.jpg

Skulle gärna veta vart man kan få tag i en ny.
Ser inge roligt ut att ha en trasig front och vill verkligen få tag i en ny:(
Finns säkert att få tag i hos Volvo men känns som att det kommer kosta där efter också och har inge större lust att lägga ut allt för mycket pengar.

Om ni inte förstår vilken list det är så ska jag försöka beskriva bättre men tror ni att förstår.
MVH/ Alex
av LoveT4
Dom hade inget på laga.se och jag hittar ingenting någon annanstans heller:( vet inte riktigt va jag ska göra för jag vet liksom inte va jag ska kalla den överhuvetaget men kanske går att laga men känns så trist liksom.
Jävla fittväg med jordens gropp mitt i allt. Det var vatten i så jag inte hur djup den va men åkte förbi idag och kolla och när jag mätte så va de 34 cm djupt. Hoppas man framvagn mår bra fortfarande. Åkte ju kanske bara i 5 km/h.
av Willis
Tjena LoveT4,

När jag köpte min "frontspoiler" eller "sportläpp" som den kallas kostade den helt ny på Volvo ca. 3000:- (kolla med Volvo för exakt pris) lackad och klar.

Om du inte hittar något på laga.se eller bildelsbasen.se kan du ringa runt till olika skrothandlarna i närheten av dig. Det är ju inte helt 100% säkert att hemsidorna är uppdaterade med alla delar som faktiskt finns på dem olika skrotarna.

Jönköpings Bildemontering tror jag är en av dem större(?) som brukar ha mycket grejer. Kolla även med dem :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Frugan klippte en snö/ishög i vintras, då fick jag tag på en ny på tradera men innan dess kollade jag på laga.se och bildelsbasen och där fanns flera stycken.

Jag TROR de kostar ~2000kr olackade hos volvoåterförsäljaren. En del (höger eller vänster) verkade ligga på ~500krst på skrotarna. Har man riktig tur kan man ju få tag på en lackad i rätt färgkod.

/MArtin
av LoveT4
Efter dom den är delad i 3 st delar så vet någon om man bara kan köps en del då på Volvo? (behöver höger sida).
Blir att kolla runt lite imorgon men om ni har lust så om ni hittar något så säg till här på tråden eller skicka ett mail.
[email protected].
Mvh. Alex
av Willis
LoveT4 skrev:Efter dom den är delad i 3 st delar så vet någon om man bara kan köps en del då på Volvo? (behöver höger sida).
Blir att kolla runt lite imorgon men om ni har lust så om ni hittar något så säg till här på tråden eller skicka ett mail.
[email protected].
Mvh. Alex
Vet inte om det går, men tvivlar på det. Tror endast hela spoilern går att köpa.
av LoveT4
okej men den är ju inte billg men ska höra med volvo iaf men 3000 kr är mycket pengar för min del.
Får se om man kanske kan lösa det genom att laga den på något sätt med lite plastning och spackel sen lite lack.

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]