NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarIve
Hallå alla.

Min baklucka på bilen tar i kofångaren så det har börjat lossna lack från underkanten på luckan,
har förstått att detta är ett relativt vanligt problem, fast dem andra jag har läst om så är det hörnen som tar i
och på min är det 2 ställen mellan mitten och högra hörnet som tar i, går det att justera bakluckan i höjdled?
eller finns det nått annat bra tips på vad man kan göra? få ner de där plastskyddet som sitter på kofångaren kanske, hur de nu skulle gå till?
Vad gör dem på volvo när dem åtgärdar de?

Mvh
MarIve
av greenbay
Stötfångarhäljet är skruvat utifrån. Skruvarna syns när luckan är öppen. Försök med att losa skruvarna och trycka höljet neråt innan du drar fast igen.
Vi hade samma på vår -08, och farsans var likadan.
Du skall nog inte försöka höja luckan, då kanske den börjar läcka i överkant. Oxå ett vanligt fel under en period.
/greenbay
av mojja
Hade samma bekymmer med min 08a uppmärksammade detta under nybilsgarantin och volvo lackade om bakluckan och justerade den så att den inte längre skavde, Dom lackade även om stötfångaren bak då även denna blivit skavd.

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&[…]

Original är det alltid halogen i helljusstr&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag får hoppas jag kan polera upp resten av […]

Det visar sig att man behöver både del […]