Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenBro
Har ni som monterat använt något relä eller har ni kopplat direkt på backljuset? Köpte med ett relä till mina sensorer men jag är lite osäker om jag behöver installera det.

/H
Användarvisningsbild
av hemglass
Jag använde relä
Användarvisningsbild
av Stoffe
hemglass skrev: Jag köpte mina parkeringssensorer på http://www.parkeringssensor.se/pssaudioplus.php , det ska tydligen vara ett "bättre" ljud från högtalaren 8) Dessutom så tog det bara 2 dagar att få grejorna :lol:

Det verka ju bättre... iaf om man kan få fipplat in den där den gamla spegel sitter... men det lär ju inte gå...

http://www.parkeringssensor.se/pssmirror.php
Användarvisningsbild
av hemglass
njae kanske inte. Jag provade http://www.parkeringssensor.se/pssaudioplus.php och där var det bara en högtalare som jag placerade i bagaget :lol:
Användarvisningsbild
av Stoffe
I bagagen? Oj... låter den så högt... verkar ju smidigt det.. Ska jag nog ta o investera i... nackdelen är bara att jag har så svårt te o ta mig för att sätta dit det antar jag haha
Användarvisningsbild
av Linden
Jo jag var på Biltema igår... O köpte ett litet paket tänkte dra lite snabbt vad jag har för erfarenheter av monteringen! :)..

Först: Hemglass, har du hunnit ladda ner alla pdf filerna ännu från volvos sida? =)

Ok.. Då kör vi!

Bild
Här syns en av de 4 st 13mm hylsorna som håller stötfångaren på plats.. Uppe till höger om säkringshållaren sitter Ipod adaptern mycket trevlig.. Nåväl inte att förglömma den blåa kabeln på kontakten till baklyktorna är backljuset! Backvarnaren drar 0,2A som mest så det var inget problem att driva direkt.. Drog fram kabeln till stolpen intill förarsätet så den hamnar intill höften inklämd bakom plasten. Fungerar bra!..

Bild

Det tog ett tag innan man förstod hur skärmarna satt fast med en torx skruv som skulle skjutas in när man nästan skruvat ut den hela vägen.

Bild

Här sitter femtioelva plastspärrar som man får försöka att bända loss även FM antennen(!!!?) Sitter bakom stötfångaren så den får man göra ett litet hål i så även i frigoliten som är ivägen för sensorerna.

Bild

Så nu var kablarna dragna planerar att dra in dom i 2 lediga hål ovanför de plast-guiderna och observera den irriterande kontakten till FM antennen som syns på höger sida (en vit liten kontakt med väldigt kort kabel och tog lång tid att pilla på plats!)

Bild

Det tog sin lilla tid men blev bra till slut! :D

/ Andreas =)
Senast redigerad av 2 Linden, redigerad totalt 0 gång.
av Andy
Nu är jag inget lackproffs, men kan man lacka sensorerna själv, med pensel eller spray, eller måste de lämnas till lackerare? Har någon nåt tips är jag tacksam.
av nevyn
Går nog bra att lacka själv. Tänk på att inte lägga för tjockt bara...
Användarvisningsbild
av hemglass
Andy skrev:Nu är jag inget lackproffs, men kan man lacka sensorerna själv, med pensel eller spray, eller måste de lämnas till lackerare? Har någon nåt tips är jag tacksam.
Jag är inget lackproffs :lol: men jag lackerade själv med sprayburk
Rengöring - primer - lackfärg - klarlack . :lol:
av Andy
kan man köpa sprayburk på volvo eller vilka produkter kan man använda, och var köper man dem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]