- tis 08 mar 2011, 02:24
Hejsan.
Har haft denna bil i 1 år, motorstyrnings lampa tändes efter 5 månader men har inte haft möjlighet att kolla koder.
Lossat batteri+ och på så sätt nollat koder o lampa men lampan tänds efter ca 5 mils körning.
Bytt lambda sonder(till biltema) men nu tänds lampan efter 1 mil. Fick hem kabel o mjukvara Vol-fcr 1.3 och läst ut dessa felkoder.
EFI-552 Missfire with catalytic converter damage cylinder 2
EFI-555 Missfire with catalytic converter damage cylinder 5
EFI-545 Missfire with TWC damage from at least one cylinder
EFI-212 Front heated oxygen sensor (HO2S) signal
EFI-452 Misfire emission level cylinder 2
EFI-453 Misfire emission level cylinder 3
EFI-543 Missfire emission level from at least one cylinder
EFI-153 Rear heated oxygen sensor (HO2S) signal
EFI-455 Misfire emission level cylinder 5
Nya stift,tändkablar,rotor o förd.lock för 3 månader sedan
Vad åstadkommer felkod EFI-552? är EFI-452 ett resultat av kod EFI-552? felen EFI-212 o 153 beror det på Biltema?
Bensin förbrukningen är i bästa fall på 1,5l/mil landsväg och mycket lugn körning. Vad är normalt för denna bil vad gäller förbrukning.
Har tidigare legat på 1 liter /mil landsväg detta är lite högt tycker jag, har hört sägas att dom skall ligga på 0,8-0,9 landsväg.
Hoppas nån kan hjälpa mig med tips på vad som skall göras
Många tack på förhand.
Apersson
Har haft denna bil i 1 år, motorstyrnings lampa tändes efter 5 månader men har inte haft möjlighet att kolla koder.
Lossat batteri+ och på så sätt nollat koder o lampa men lampan tänds efter ca 5 mils körning.
Bytt lambda sonder(till biltema) men nu tänds lampan efter 1 mil. Fick hem kabel o mjukvara Vol-fcr 1.3 och läst ut dessa felkoder.
EFI-552 Missfire with catalytic converter damage cylinder 2
EFI-555 Missfire with catalytic converter damage cylinder 5
EFI-545 Missfire with TWC damage from at least one cylinder
EFI-212 Front heated oxygen sensor (HO2S) signal
EFI-452 Misfire emission level cylinder 2
EFI-453 Misfire emission level cylinder 3
EFI-543 Missfire emission level from at least one cylinder
EFI-153 Rear heated oxygen sensor (HO2S) signal
EFI-455 Misfire emission level cylinder 5
Nya stift,tändkablar,rotor o förd.lock för 3 månader sedan
Vad åstadkommer felkod EFI-552? är EFI-452 ett resultat av kod EFI-552? felen EFI-212 o 153 beror det på Biltema?
Bensin förbrukningen är i bästa fall på 1,5l/mil landsväg och mycket lugn körning. Vad är normalt för denna bil vad gäller förbrukning.
Har tidigare legat på 1 liter /mil landsväg detta är lite högt tycker jag, har hört sägas att dom skall ligga på 0,8-0,9 landsväg.
Hoppas nån kan hjälpa mig med tips på vad som skall göras
Många tack på förhand.
Apersson
Senast redigerad av 2 Apersson, redigerad totalt 0 gång.

- By MatjesillV70