Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jan-A
Såg att NCR´s rattfjärr byter låt vid kort tryck och scannar vid långt tryck.
Och om jag uppfattat det korrekt har han en Limited Edition-06?

Jag monterade rattfjärren själv och får inte scanningsfunktionen vid långt tryck. På Volvo säger att de prövat på andra bilar och det ska vara så, men om NCR får det att fungera på en -06 som min så kanske de på Volv inte har helt rätt?!?

Skulle gärna ha scanningsfunktionen även i ratten.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jan-A skrev:Såg att NCR´s rattfjärr byter låt vid kort tryck och scannar vid långt tryck.
Och om jag uppfattat det korrekt har han en Limited Edition-06?

Jag monterade rattfjärren själv och får inte scanningsfunktionen vid långt tryck. På Volvo säger att de prövat på andra bilar och det ska vara så, men om NCR får det att fungera på en -06 som min så kanske de på Volv inte har helt rätt?!?

Skulle gärna ha scanningsfunktionen även i ratten.
gissar att funktionen är ändrad ihopp med den nya AUM:en (stereon)
Tråden är så gammal och TS har flyttat bilderna från den plats de länkats från. Du får kontakta TS via PM och fråga om han kan lägga in dem igen eller maila dem till dig.

Problemet är att han senast var inloggad ons 09 apr 2008, 17:29 så chansen är nog inte så stor att du får tag i honom... :roll:
Någon snäll själ här som sitter på artikelnumren till kabeln och knappsatsen? Jag ringde Bilbolaget i Övik, och det måste varit nån sommarvikarie jag pratade med. Hon vidhöll bestämt att jag måste byta hela ratten om jag vill ha rattfjärr.. Nåväl, jag vet ju att så inte är fallet. Behöver bara artikelnumren så ska jag ringa dit igen. Jag har en V70N -01. Fyrekrad ratt.

MVH Kim
Tänkte sätta fjärrkontroll i ratten på min V70 -06, såg att det tydligen finns två olika sortes kontakter på själva fjärrkontrollen, någon som jag vet vilken jag ska ha? Den ena hade en smal ca 1 cm bred medans den andra hade en lite bredare ca 2 cm bred.
Då gör man sitt första inlägg på detta forum, har nyligen köpt en V70 -06 och har i dag följt denna eminenta guide nedan och satt dit fjärrkontroll i ratten för stereon, var inga problem att montera denna, och mycket riktigt som någon påpekat så satt kabeln redan monterad i bilen (från -05), lägger in en bild på det detaljen jag använde, OBS det är den svarta fjärrkontrollen , den finns ju i flera färger.
Fjärrkontrollen kostade 380kr med Volvokortet.
Torxnyckel jag använde på baksidan ratten var Torx T30.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4195
Bilagor
P1030030 (Medium).JPG
P1030030 (Medium).JPG (142.02 KiB) Visad 418 gånger
kiabusing skrev:Var det kablage med i kartongen?
Kablaget ligger klart i ratten from 05.
Du behöver bara knapparna.
Dessa är svarta from 05 och innan dess gråa.
Du kan inte ta från -04 o stoppa i 05-.
I övrigt passar alla mellan dom årsmodellerna.
Hämtade mina knappar på skrot, 50 kr.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]