Hej.
Jag kanske har grader på splinsen och därför går den inte att dra ut :shock: Finns det inte ens något spår för låsring i änden på din splinesaxel ? Någon tidigare ägare till din bil har kanske reparerat diffen och sen glömt montera låsringarna ? Min slungdiff fungerar inte och oljan verkar lukta lite bränt, tyder på hård körning och en gammal ambulans har ju inte direkt "söndagskörts". Det finns dock inga som helst oljud bakifrån.
Pansarol är inte som hammarlack och den flisar sig inte. Hammarlack är totalt värdelöst på en bil. Pansarolen är underbar att penselmåla med, ytan blir väldigt glatt och fin, men sen hur den funkar i längden återstår ju att se.
Produktlänk:
http://www.nordsjo.se/produkt.asp?Id=185
Har själv funderat på polyuretan då det verkar vara en bra färg i sig men efter att ha läst diverse varningar för isocyanater så skippade jag den. Man måste ha friskluftsmask då inga vanliga masker fungerar mot isocyanater, alternativt måla ute i storm...
Ett tips.. :idea:
Dom på rambalken skruvade plåtkonsollerna (bak) som stötdämparen går igenom blir ju smockfulla av skit så jag tänkte köpa någon lämplig gummibälg och limma fast den i hålet på konsollen, sen när stötdämparen är monterad så sätter man ett kraftigt buntband eller slangklamma och klämmer fast bälgens nederända runt stötdämparen. Man får också göra ett litet vattenavrinningshål i bälgen. Konsollen kittar man så att det blir tätt mot rambalken, men man lämnar nederdelen okittad så att vatten kan rinna ut. Nu borde det inte fyllas på med lera och skit i utrymmet. Mina var ju homogena med skit !!
Jo det är kul att renovera och få nåt resultat, men det är ett jäkla jobb med allt.
/Gnistan